1402,07,05

روند قیمت کنسانتره و گندله در ایران/ قیمت پایه کاهش می‌یابد؟

در هفته جاری قیمت کنسانتره در بورس کالا نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت و ۳۵۷۴ تومان به ازای هر کیلو بود. قیمت میانگین موزون گندله نیز نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت و ۴۶۸۵ تومان به ازای هر کیلو بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از پترومتالز، در هفته جاری، از ۶۲۶ هزار تن کنسانتره عرضه‌شده در بورس کالا، ۱۲۴ هزار تن، و از ۹۴۷ هزار تن گندله عرضه‌شده، ۳۳۲ هزار تن معامله شد.

نسبت قیمت کنسانتره و گندله به شمش فولادی در حال حاضر در بورس کالا به ترتیب ۱۸.۳ و ۲۴ درصد است. این نسبت بالاتر از میانگین هفته‌های گذشته است و دلیل بالا رفتن آن، کاهش قیمت شمش فولادی در بورس کالا در ۳ هفته معاملاتی اخیر است. قیمت محصولات سنگ آهن تاکنون از کاهش در امان مانده است و باید دید آیا بازارساز در هفته آینده نسبت به کاهش قیمت پایه کنسانتره و گندله اقدام می‌کند یا خیر؟

بنا به آخرین قیمت‌های اعلامی متال بولتن، قیمت سی‌اف‌آر کنسانتره وارداتی چین در حال حاضر ۱۲۸.۱۵ دلار به ازای هر تن است. قیمت گندله کوره بلند وارداتی چین نیز در حال حاضر ۱۵۱.۱ دلار به ازای هر تن است. انتظار می‌رود همگام با اصلاح شدید قیمت سنگ آهن، قیمت کنسانتره و گندله وارداتی چین نیز به سرعت کاهش یابد.

روند قیمت کنسانتره و گندله در بورس کالا را در نمودار زیر ببینید:

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1903

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه