1402,09,22

افزایش بهره‌وری به شرط ارتقاء استانداردها در صنعت نورد

معاون تکولوژی مجتمع فولاد کویر معتقد است: لازمه توسعه استانداردها در هر کشور ایجاد زمینه های تحقیقاتی مناسب و ارتقاء فرهنگ مصرف کننده در جهت ارتقاء بهره وری است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ مهندس محسن رشیدی معاون تکنولوژی مجتمع فولاد کویر طی نشستی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد و اولین کنفرانس ملی نوردکاران فولادی؛ گفت: نقش استاندارد در بهینه سازی مصالح و افزایش کارائی آنها نقش انکار ناپذیری بوده و مصالح فولادی به عنوان یکی از اصلی ترین مواد، مورد استفاده در سازه های فولادی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که  با نگاهی به تاریخچه تولید مقاطع فولادی مورد استفاده در سازه ها و تمامی توسعه های ایجاد شده در این محصولات می توان به این نتیجه رسید که این توسعه با هدف افزایش کارائی و بهره وری و درنهایت توسعه استانداردهای محصول است یادآور شد: لازمه توسعه استانداردها در هر کشور ایجاد زمینه های تحقیقاتی مناسب و ارتقاء فرهنگ مصرف کننده در جهت ارتقاء بهره وری است.

معاون تکنولوژی مجتمع فولاد کویر در ادامه به عدم ارتقاء فرهنگ استاندارد اشاره کرد و عدم توسعه استانداردها درایران را این‌گونه دانست:  با نگاهی به موضوع استانداردسازی در زمینه محصولات فولادی در ایران؛‌ عدم توسعه این استاندارد و عدم هماهنگی در استانداردهای مصرف و تولید از دلایل عدم ارتقاء فرهنگ استاندارد و افزایش کارائی مصالح ساختمانی می تواند قلمداد شود.

به گفته وی، لزوم هماهنگی بخش های تحقیقاتی با بدنه صنعت و ارتقاء کیفی محصولات با ارتقاء استانداردهای محصول از جمله راه حل های افزایش بهره وری است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2682

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه