1402,05,07

افزایش قیمت سهم‌های فولادی هم کمکی به صنعت فولاد نکرد!

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: به دلیل شرایط تورمی و اقتصادی کشور و البته برخی سیاست‌های سختگیرانه، فولاد ایران در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد به گونه‌ای که حتی افزایش قیمت سهام صنایع فولادی و معدنی هم نتوانسته است به خروج بازار آهن از رکود کمک کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از آرتان پرس؛  نادر خسروی از کارشناسان صنعت فولاد اظهار داشت: رکود در بازار مسکن علاوه بر کسادی خرید و فروش یا افزایش اجاره بها، باعث تسریع این رکود به صنایع مرتبط با این بخش از جمله صنعت فولاد، آهن آلات، سیمان و سایر مصالح ساختمانی شده است.

وی گفت:علاوه بر اینکه قیمت‌های جهانی آهن و سنگ‌ معدن در چند ماه اخیر در بازارهای جهانی افزایش یافته، با این حال این موضوع سبب خروج بازار آهن ایران از رکود نشده و به بهبود وضعیت این بازار کمکی نکرده است.

خسروی افزود: بخش مسکن و ساختمان سازی در ایران همچنان در حال رکود است. بر همین اساس، می‌توان گفت تعداد پروژه‌‌ها‌ی ساختمانی در ایران هر ساله رو به کاهش می‌رود. همچنین تا چند ماه گذشته افزایش قیمت‌‌ها‌ی جهانی کمکی به خروج بازار آهن آلات کشور از رکود نکرده است، چرا که افزایش قیمت آهن اثر مستقیمی روی عرضه و تقاضا ندارد.

این کارشناس فولادی معتقد است:افزایش قیمت‌‌ها در بازار جهانی به نفع تولید کنندگان ایرانی است، چرا که با ادامه این روند آن‌ها می‌توانند محصولات خود را با قیمت‌ها‌ی بالاتری صادر کنند.

خسروی در پایان بیان کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط تورمی و اقتصادی کشور و البته برخی سیاست‌های سختگیرانه، فولاد ایران در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد به گونه‌ای که حتی افزایش قیمت سهام صنایع فولادی و معدنی هم نتوانسته است به خروج بازار آهن از رکود کمک کند.

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1610

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه