1402,08,20

افزایش مصرف محصولات فولادی در ترکیه

با توجه به داده های منتشر شده، ترکیه در سپتامبر 2023 میزان مصرف محصولات فولادی را حدود 30.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ وب سایت خبری SteelOrbis اعلام کرد با توجه به داده های انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه (TDCU)، این کشور در سپتامبر ۲۰۲۳ مصرف محصولات فولادی را به ۲.۸ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان مصرف محصولات فولادی در ترکیه در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۰.۳ درصد نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز جمعه (۱۰ نوامبر) اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به ۲.۸۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۸.۴ درصد بیشتر از سپتامبر ۲۰۲۲ بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، میزان صادرات محصولات فولادی از کشور ترکیه در ماه سپتامبر حدود ۲۳.۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به ترکیه در سپتامبر ۲۰۲۳ با افزایش ۱۰.۹ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ کشور ترکیه حدود ۲۸.۹ میلیون تن محصول فولادی مصرف کرد. این در حالی است که میزان مصرف محصولات فولادی توسط ترکیه در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل بوده است.

به نقل از برخی تاجران، میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ به ۲۴.۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۱ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان صادرات محصولات فولادی ترکیه در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۳۹.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است. باید توجه داشت که میزان واردات محصولات فولادی به ترکیه در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل با افزایش ۵۳.۴ درصدی همراه شد.

به نقل از چندین منبع خبری، نسبت صادرات به واردات محصولات فولادی ترکیه از ۹۳.۸ درصد در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ به ۵۲.۱ درصد در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ کاهش یافت.

فعالان بازار اعلام کردند میزان واردات کلاف میلگرد فولادی به ترکیه در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۱۵.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. بررسی ها نشان می دهد میزان تحویل کلاف میلگرد فولادی از مصر، فدراسیون روسیه، مالزی، کره جنوبی و چین به ترکیه در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در عین حال باید توجه داشت که کاهش صادرات این محصولات از ترکیه ادامه دارد زیرا مازاد محصولات وارداتی در بازار داخلی بر بخش فولاد تاثیر منفی می گذارد.

به نقل از برخی تاجران، انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه (TDCU)، بر اهمیت جلوگیری از واردات دامپینگ مورد حمایت دولت تاکید می کند که باعث کاهش قابل توجه نسبت صادرات به واردات محصولات فولادی و استفاده از ظرفیت می شود.

ترکیه تحقیقاتی را در مورد اقدامات حفاظتی در برابر واردات کلاف میلگرد فولادی آغاز کرد. باید توجه داشت که این کشور در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ در مجموع ۵۲۹.۸۶ هزار تن کلاف میلگرد فولادی وارد کرده است. بررسی ها نشان می دهد از کل واردات کلاف میلگرد فولادی به ترکیه حدود ۱۲۲.۲۵ هزار تن از مصر، ۱۱۳.۲ هزار تن از مالزی و ۱۰۸.۶ هزار تن از فدراسیون روسیه خریداری شده است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2489

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه