1402,09,14

افزایش واردات قراضه فولادی به ترکیه

با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه در اکتبر 2023 حدود 3.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش انجمن رو.ابط عمومی نوردکاران فولادی ایران؛ داده های موسسه آمار ترکیه (TUIK) نشان می دهد شرکت‌ های فولادی مستقر در ترکیه واردات قراضه فولادی را در اکتبر ۲۰۲۳ به ۱.۴۹ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. باید توجه داشت که میزن واردات قراضه فولادی به ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ در مقایسه با ماه سپتامبر با افزایش ۴۰.۷ درصدی همراه بوده است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۴ دسامبر) اعلام کردند در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳، واردات قراضه فولادی توسط فولادسازان مستقر در ترکیه حدود ۱۵.۵۱ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی به این کشور در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۴۷.۹ درصد نسبت به ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

بررسی ها نشان می دهد میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳  از نظر پولی حدود ۶.۳۶ میلیارد دلار بوده  که با کاهش ۲۷.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، هزینه واردات مواد خام توسط فولادسازان مستقر در ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ به ۵۶۸.۲ میلیون دلار رسید. این در حالی است که هزینه واردات مواد خام توسط فولادسازان مستقر در ترکیه در اکتبر ۲۰۲۳ با افزایش ۴۳.۱ درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش ۰.۹ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند ایالات متحده بزرگترین تامین کننده قراضه فولادی مورد نیاز ترکیه بوده است که در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۶۳ میلیون تن از این محصول به ترکیه ارسال کرد. بررسی ها نشان می دهد میزان قراضه فولادی ارسال شده از ایالات متحده به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۲ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

به نقل از برخی تاجران، هلند در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱.۷۶۶ میلیون تن قراضه فولادی به ترکیه ارسال کرد. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی از هلند به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۴ دسامبر) اعلام کردند کشور بلژیک در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۱.۳۸۸ میلیون تن قراضه فولادی به ترکیه ارسال کرده است. باید توجه داشت که میزان قراضه فولادی ارسال شده از بلژیک به ترکیه در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱.۸ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل بوده است.

ترکیه واردات قراضه فولادی را در سال ۲۰۲۲ به ۲۰.۹۳ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی به ترکیه در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۶.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد کاهش حجم واردات قراضه فولادی به کشور با حجم کم کارخانجات فولاد داخلی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

فعالان بازار اعلام کردند ترکیه از نظر تولید فولاد در رتبه هشتم جهان قرار دارد. باید توجه داشت که شرکت های فولادی مستقر در ترکیه در سال ۲۰۲۲ میزان تولید محصولات فولادی را به ۳۵.۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت های مستقر در ترکیه در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2646

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه