1402,05,21

 افزایش ۲۹ درصدی صادرات فولاد ایران​

بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۴ ماهه نخست امسال، ۳ میلیون و ۸۸۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجه ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در ۴ ماهه نخست امسال، صادرات گندله با رشد ۲۳۷ درصدی به حدود ۳.۳ میلیون تن و صادرات کنسانتره با رشد بیش از ۱۵۰۰ درصدی به بیش از ۲.۴ میلیون تن رسیده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ به نقل از پترومتالز، در ۴ ماهه نخست امسال، صادرات فولاد میانی کشور، ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تن بوده که افزایش ۲۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۲، ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۹۶۷ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع ۲۸ درصد افزایش یافته است.

صادرات میلگرد شاخه که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۴ ماهه نخست امسال ۲۶ درصد افزایش یافته و به ۶۹۱ هزار تن رسیده است. صادرات میلگرد کلاف نیز ۵ درصد کاهش یافته و به ۱۰۹ هزار تن رسیده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با افزایش ۱۶ درصدی به ۱۵۸ هزار تن رسیده است.

گفتنی است در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ صادرات آهن اسفنجی ۵۸۹ هزار تن بوده است که رشد ۲۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

صادرات کنسانتره سنگ آهن در ۴ ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار تن بوده است که رشد خیره‌کننده ۱۵۰۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

صادرات گندله نیز در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳ میلیون و ۲۹۱ هزار تن رسیده است.

جدول زیر که جزئیات صادرات فولاد ایران در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد، ببینید:

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1368

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه