1402,08,28

بازار مسکن همچنان در رکود/ رکود مسکن در معاملات فولاد نیز بی تاثیر نبوده

رئیس کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران، بیان کرد: باتوجه به نوع سازه هر ساختمان می توان گفت که میزان مصرف فولاد در این صنعت به طور متوسط بین ۱۲ تا ۲۰ درصد قیمت تمام شده در هر ساختمان است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از فولادبان؛جمشید برزگر رئیس کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران، با بیان اینکه صدور پروانه ساخت مسکن نه تنها در تهران بلکه در سرتا سر کشور کاهش یافته است، گفت: امروزه بازار مسکن همچنان در حالت رکود است و این رکود در بازار فولاد نیز به نوعی تحول ایجاد کرده است، چراکه بازار فولاد بر پایه میزان عرضه و تقاضاست. به عبارتی هرچقدر تولید و ساخت مسکن کم شود به همان میزان، تقاضا نیز برای خرید فولاد با کاهش مواجه خواهد شد.

وی در خصوص کیفیت محصولات فولاد، تصریح کرد: اغلب کیفیت مصالح فولادی تولید شده در کشور متناسب با استاندارد و الگوهای مهندسی شده است. از طرفی برای اطمینان بیشتر، همواره سعی کرده ایم که قبل از استفاده از این اقلام در ساخت و ساز، حتما نسخه ای از آن را آزمایش و نمونه برداری کنیم.

برزگر در رابطه با اینکه یکی از وظایف دولت ساخت یک میلیون واحد در سال بوده است، اما گزارش ها چنین شاخص را تایید نمی کنند، مطرح کرد: متاسفانه این برنامه هنوز عملی نشده و فقط  کمتر از ده درصد از آن موفقیت آمیز بوده، چراکه ساخت این پروژه از ابتدا با برنامه ریزی و اصول مناسب پیش نرفته است. از طرفی چندین بار طی نشست و جلساتی با مدیران و مسولان دولتی نکاتی را در راستای بهبود این طرح، پیشنهاد دادیم و در جلسات مورد استقبال قرار گرفت اما متاسفانه عملیاتی نشد.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2542

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه