1402,07,25

تبیین ۲ راهکار توسعه فولاد آلیاژی

یک عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در پانل‌های اول دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس از نیروی انسانی خلاق و حمایت های دولتی به عنوان راهکارهای توسعه فولاد آلیاژی در کشور یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ محمد جابریان عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در پانل اول دهمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس از ۲ شاخص مهم نیروی کار جوان و خلاق و حمایت‌های دولتی به‌عنوان راهکارهای توسعه و ارتقای فولاد آلیاژی در کشور نام برد.

وی در ادامه گفت: در کشور دارای کارخانجات فولادی ارزشمندی هستیم که برای همه صنعتگران زنجیره فولاد باعث افتخار است اما مهم‌تر از آن؛ دارای نیروی کار خلاق و نوابغ بسیاری در زنجیره فولاد هستیم که در کشور نهفته است و می‌توانند به تنهایی توسعه این صنعت را رقم بزنند.

جابریان با بیان اینکه همه‌ی جوان‌هایی که در این صنعت فعالیت را آغاز کرده‌اند دارای معلم‌هایی بوده‌اند که راهکار را به آنها نشان داده‌اند اضافه کرد: در نتیجه اصل سرمایه در صنایع بالاخص صنعت فولاد، همین جوان‌ها هستند.

رئیس هیات مدیره فولاد روهینا جنوب در ادامه با بیان اینکه می‌توانیم در تولید فولاد آلیاژی قوی‌تر عمل کنیم اذعان داشت: بیش از ۲ میلیارد تن فولاد در دنیا تولید می‌شود که سهم ایران از این میزان تولید؛ حدود  30 میلیون تن می باشد همچنین از این میزان تولید، سهم فولاد آلیاژی کشورمان تنها ۲ درصد است لذا اگر موفق به صادرات 660 هزار تن  شمش ساختمانی شویم می‌توانبم تا  100 هزار تن فولاد آلیاژی ضد زنگ وارد ایران کنیم.

وی در ادامه از عدم حمایت دولت انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر نوردکاران می‌توانند ۳۰ میلیون تن فولاد را نورد کنند اما در درجه اول نیازمند مواد اولیه با کیفیت هستند که در این زمینه صنعتگران با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند. همچنین اعلام سقف عرضه و فروش توسط بورس منجر به برهم خوردن تعادل بازار شده، این در حالی است که در صادرات نیز دولت نه تنها حمایتی نکرده بلکه مشکلاتی نیز ایجاد می‌کند.

به گفته‌ی این فعال صنعتی؛ زنجیره فولاد در تولید بسیار موفق است.

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2238

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه