1402,07,17

ترکیه به دنبال کاهش واردات فولاد میانی از روسیه/ سهم فولادسازان ایرانی در بازار ترکیه افزایش می‌یابد؟

متال بولتن در شماره امروز خود گزارش داده که واردکنندگان شمش فولادی و اسلب ترکیه به دنبال این هستند که سهم روسیه از واردات فولاد میانی خود را کاهش دهند. این امر می‌تواند فرصتی برای فولادسازان ایرانی باشد تا بازاریابی خود در بازار ترکیه را افزایش دهند.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، از ماه جاری میلادی (ماه اکتبر)، اتحادیه اروپا واردات محصولات فولادی که در آن‌ها از فولادی میانیِ تولیدشده در روسیه استفاده شده باشد را ممنوع خواهد کرد و به واسطه حجم گسترده صادرات ترکیه به اروپا، این امر قطعاً باعث کاهش سهم بازارها روس‌ها در بازار ترکیه خواهد شد.

در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی، ترکیه ۴.۳ میلیون تن فولاد میانی وارد کرده که افزایش ۴۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. واردات شمش فولادی و اسلب به جای تولید مستقیم فولاد از قراضه، برای تولیدکنندگان فولاد ترکیه به دلیل هزینه‌های بالای تولید، صرفه اقتصادی قابل توجهی دارد و این امر دلیل رشد واردات فولاد میانی بوده است.

نکته مهم دیگر این است که از ماه اکتبر، قیمت برق و گاز صنایع در ترکیه ۲۰ درصد افزایش یافته و این امر هزینه تولید فولادسازان ترکیه را حدود ۱۵ دلار به ازای هر تن افزایش خواهد داد. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود همچنان تقاضا برای شمش و اسلب وارداتی در ترکیه بالا باشد.

در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی، روسیه ۲.۲۷ میلیون تن فولاد میانی به ترکیه صادر کرده و ۵۳ درصد سهم بازار فولاد میانی وارداتی ترکیه را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است در سال جاری میلادی، صادرات فولاد میانی الجزایر، مالزی، هند و اندونزی نیز به ترکیه افزایش قابل توجهی داشته است.

متال بولتن گزارش داده که خصوصاً مالزی با افزایش ظرفیت تولید فولاد خود به دنبال افزایش صادرات فولاد میانی به ترکیه است.

شرکت‌های فولادی ایران که اخیراً حضور چشمگیری در نمایشگاه فولاد استانبول داشته‌اند نیز می‌توانند برای افزایش صادرات به بازار ترکیه در دوره جدید برنامه‌ریزی کنند.

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2149

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه