1402,09,22

صنایع پایین دستی فولاد خواستار توجه بیش از پیش دولت هستند

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر می‌گوید: فولاد در کشورمان دارای مزیت نسبی خوبی است لذا برای عملکرد بهتر؛ صنایع پایین دستی فولاد خواستار توجه بیش از پیش دولت هستند.

 به گزارش خبرنگار روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ امروز (۲۱ آذرماه)؛ در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد و اولین کنفرانس ملی نوردکاران فولادی؛  نشستی با حضور کارشناسان ارشد صنعت نورد در محل هتل المپیک برگزار شد.

در این نشست دکتر حسین حسین زاده رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویرگفت: در حالی طی سال‌های گذشته بسیاری از صنایع کشور با مشکلات جدی مواجه و از بین رفته اند که صنعت فولاد هنوز سکاندار توسعه اقتصادی بوده و نقش ۵ ستاره را در توسعه و صادرات کشورمان باز می‌کند.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از صنایع از جمله صنعت نساجی طی سال‌های گذشته از بین رفته اند اذعان کرد: حفظ نکردن ارتباطات یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن صنعت نساجی در شهرهای کاشان، اصفهان و ری بوده است.

این صنعتگر نوردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که فولادی‌ها ثابت کرده‌اند قابل اعتماد هستند به افزایش حمایت دولت از این صنعت اشاره کرده و افزود: باید به دولت کمک کنیم تا منطق و واقعیت‌ها را ببیند چرا که کشورمان از لحاظ دارا بودن فولاد از مزیت نسبی خوبی برخوردار بوده و امید است با حرکت به سمت و سوی تولید فولاد آلیاژی و کیفی بتوانیم تا دو سال آینده ۸۰۰ تن فولاد کیفی به بازار اضافه کنیم.

حسین زاده با اشاره به این‌که ۱۵ درصد صادرات نوردی‌ها کاهش یافته است خاطرنشان کرد: بخشنامه های خلق الساعه و سیاستگذاری‌های ناپایدار و رفتارهای هیجانی دولت در حوزه صنایع پائین دستی منجر به عدم حفظ بازارهای صادراتی از سوی صادرکنندگان و فعالان صنایع پائین دستی فولاد شده است.

این فعال صنعت نورد با اشاره به این که دولت باید گوش شنوا برای شنیدن حرف‌های بخش خصوصی داشته باشد یادآور شد: دولت باید تصمیمات خود در حوزه فولاد را با بخش خصوصی سهیم شده و از توانمندی صنایع پائین دستی فولاد بهره‌مند شود.

به گفته او؛ برای ساخت و ساز نیاز به واردات نبوده و و صنعت نورد توانمندی بسیاری برای تامین مواد اولیه این ساخت و ساز‌ها را داراست چرا که میانگین سنی کارخانجات صنعت نورد بین ۳۱ تا ۳۵ سال بوده و بدون هیچ گونه مشکلی می توان خودکفا و پایدار ، حرکت رو به جلو را افزایش داد.

حسین زاده اضافه کرد: دولت برای تولید یک میلیون مسکن؛ دغدغه ای برای تهیه محصولات فولادی نداشته باشد چرا که ما قادر به تامین همه مایحتاج دولت هستیم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2686

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه