1402,07,01

صنعت نورد همچنان قربانی می‌دهد

مشکلات صنعت نورد در یک یا دو صفحه خلاصه نمی‌شود از تهیه مواد اولیه گرفته تا مشکلات انرژی و اتفاقات عجیب و غریبی که در بازار محصولات نوردی همچون توزیع کارت های بازرگانی یکبار مصرف رخ داده این صنعت را با سربالایی تندی در جهت بقای فعالیت مواجه کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛  مسئله تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگانی که تعهدات ارزی را ایفا نکرده‌اند از سال‌های گذشته موردتوجه دولت قرار گرفت؛ اما متأسفانه به دلیل عدم توجه به‌ضرورت اجرای کامل پیمان‌سپاری ارزی در شرایط تحریمی کشور، این اقدامات به‌صورت مداوم پیگیری و اجرا نشده بود تا این که پس از سال‌ها، با پی‌گیری‌ههای مداوم انجمن نوردکاران فولادی ایران شاهد خبرهای خوشی هستیم.

گفتنی است؛ به طور کلی استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف برای هر تجارتی خلاف قانون شناخته شده و قطعا انجام این کار

در این راستا، مهندس یار محمد محمدی عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران معتقد است:  کارت های بازرگانی یکبار مصرف آسیب های بی شماری به صنعت نورد وارد کرده است به شکلی که صدور کارت بازرگانی برای اشخاص و شرکت ها به مدت یکسال انجام شده و به راحتی در اختیار بازرگانان قرار می گرفت. این در حالی است که شرکت های تولیدی و یا صادر کنندگان و بازرگانان ثابت و ماندگار جهت تمدید کارت بازرگانی خود درصد قابل توجهی به دوایر صادرکنندگان کارت پرداخت کنند که این موضوع به دور از عدالت بود.

مسدودیت راه برای فعالیت صنعت نورد

این فعال صنعت نورد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که مشکلات و نارسایی ها  در این صنعت به قدری است که راه را برای ادامه فعالیت مسدود کرده است یادآور شد: قوانین دست و پاگیر در راستای تامین مواد اولیه، افزایش حجم سرمایه در گردش، افزایش هزینه حمل و نقل و مواد اولیه و از همه مهم‌تر کمبود انرژی از جمله مشکلاتی است تیشه به ریشه خطوط تولیدی کارخانه ها زده و فعالیت‎ این صنعت را تا حدود زیادی متوقف کرده است.

رفع مشکلات کمبود گاز جزئی ناچیز از کل

محمدی در پاسخ به این سوال که چه فکری برای کمبود گاز در سرمای پیش رو کرده اید؟ خاطرنشان کرد: از اینک نگران محدودیت های شدید گاز هستیم اما حتی اگر مشکلات گازی هم رفع و رجوع شود سایر مشکلات همچون، محدودیت تهیه مواد اولیه را چگونه برطرف کنیم که امروزه متاسفانه با کمبود جدی آن مواجه هستیم.

نگرانی از تعطیلی شرکتهای نوردی

او اضافه کرد: ناگفته پیداست که تعطیلی شرکت های نوردی پش بینی می شود.

این فعال صنعتی در ادامه با اشاره به این که تابستان گذشته بسیار سخت گذشت افزود: در این تابستان شاهد قطعی مکرر برق ، نبود مواد اولیه (شمش)، توقف دوماهه خط تولید میلگرد بودیم و هزینه های بسیاری بر این صنعت تحمیل شد لذا امیدواریم مشکلات با تصمیم‌گیری های صحیح دولت و اصلاح سیاست ها کاهش یابد.

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1851

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه