1402,08,03

ضرورت احتیاط سرمایه‌گذاران در صنعت فولاد/ امکان بازاریابی فولاد ایران در ترکیه وجود دارد

یک کارشناس فولادی گفت: در حال حاضر فاکتورهای تهدیدکننده صنعت فولاد بسیار قدرتمندتر از ویژگی‌های مثبت هستند که تا زمان برطرف شدن آنها باید با احتیاط به سمت سرمایه‌گذاری در این صنعت گام برداشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از علی بیات در خصوص شرایط بازار فولاد ایران در منطقه بیان کرد: در حال حاضر، از فرصت‌های مهم پیش‌روی صنعت فولاد در ایران، می‌توان به امکان بازاریابی محصولات در ترکیه اشاره کرد. در واقع واردکنندگان شمش فولادی و اسلب ترکیه به دنبال این هستند که سهم روسیه از واردات فولاد میانی خود را کاهش دهند؛ این اتفاق می‌‌‌تواند فرصتی برای فولادسازان ایرانی باشد تا بازاریابی خود در بازار ترکیه را افزایش دهند.

وی افزود: همچنین واردات شمش فولادی و اسلب به جای تولید مستقیم فولاد از قراضه، برای تولیدکنندگان فولاد ترکیه به دلیل هزینه‌‌‌های بالای تولید، صرفه اقتصادی قابل‌توجهی دارد و این اتفاق را می‎توان دلیل رشد واردات فولاد میانی عنوان کرد و بر همین اساس، شرکت‌های فولادی ایران می‌‌‌توانند برای افزایش صادرات به بازار ترکیه برنامه‌‌‌ریزی کنند.

کارشناس صنعت فولاد اظهارداشت: البته ناگفته نماند به دلیل کنترل شدید نرخ ارز، اجبار صادرکنندگان به فروش در بازار متشکل ارزی و وضع عوارض صادراتی، تمایل شرکت‌ها به صادرات کاهش پیدا کرده است.

به گفته بیات، در حال حاضر فاکتورهای تهدیدکننده صنعت فولاد بسیار قدرتمندتر از ویژگی‌های مثبت هستند که تا زمان برطرف شدن آنها باید با احتیاط به سمت سرمایه‌گذاری در این صنعت گام برداشت.

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه