1402,11,04

عرضه‌های فولادی در چهارشنبه (۴ بهمن ماه )

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز  چهارم بهمن ۱۴۰۲ قرار است ۲۳۴ هزار تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و۲۰ هزار تن  شمش فولادی در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن  نوردکارن فولادی ایران، این مقدار حجم عرضه شده نسبت به هفته قبل ۲۳.۷ درصد کاهش دارد چرا که نبشی و ناودانی در عرضه‌های روز گذشته به حجم ۷ هزار و ۶۰تن عرضه شده بود.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با 12.9 درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل به مقدار ۳۲ هزار و ۳۱۷ تن عرضه شده که نرخ پایه آن با افزایش ۱.۴درصد به مبلغ ۲۲ هزار و ۷۳۸ تومان عرضه خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۲هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۳۰۰تومان مربوط به تیرآهن۲۰ ذوب آهن اصفهان است. نوع تسویه اکثرها نقدی اما فقط عرضه شرکت‌های ذوب آهن به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری است.

همچنین میلگرد با ۲۰۲ هزار و ۵۷۴ تن، کاهش حجم ۳۲.۴ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. میانگین نرخ پایه عرضه این محصول ۲۱هزار و ۲۲۹تومان یا حدود ۲۳هزار و ۱۴۰ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۰۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۱ هزار و ۳۸ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت عرضه شده این محصول 20 هزار تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۷۷۰ تومان است.

امروز همچنین عرضه ۲۰هزار تن شمش بلوم توسط مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با نرخ پایه ۱۸ هزار و ۵۵۶ تومان برابی تاریخ تحویل ۱۴ بهمن به صورت تسویه ۵۰درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری موجود است. گفتنی یکی از دلایل تکرار عرضه این محصول در این هفته ابطال معاملات آن در عرضه اخیر است که در اثر رقابت بالا نرخ آن تا ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفته بود.

محدودیت خرید شمش فولادی چادرملو برای هر خریدار ۱۸۰۰تن اعلام شده است.

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2886

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه