1402,04,13

موافقت وزیر نیرو با تخصیص برق مصرفی نوردکاران براساس اعلام انجمن

طی نشستی که با حضور فعالان و پیشکسوتان  و اعضای هیات مدیره انجمن نوردکاران با وزیر نیرو برگزار شد این مقام عالی وزارت نیرو با رفع محدودیت مصرف خارج از دیماند در ساعت بار حداقل برای نوردکاران موافقت کرد.

به گزارش انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ عصر روز گذشته (12 تیرماه)، نشستی با حضور اعضای هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برگزار شد که به دنبال آن، مشکلات حاصل از قطعی مداوم برق  و تاثیرات سوء آن بر صنعت نورد مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست؛ احمد خوروش، رییس هیات مدیره و رییس انجمن نوردکاران فولادی ایران ضمن تشکر از مقام عالی وزارت و همکاران ایشان در وزارت نیرو به منظور تعامل و درک شرایط این گروه از صنایع گفت : خوشبختانه مدیریت مصرف برق صنایع در سال گذشته بسیار تخصصی و با برنامه ریزی منظم تری نسبت به سال 1400 صورت گرفت .

وی با بیان اینکه علیرغم وجود برخی مشکلات و کمبودها، الگوی مصرف ما در سال جاری و سال گذشته به نسبت سال 1400 بسیار قابل قبول است گفت: با توجه به این که تولید شرکت های نوردی به صورت پیوسته بوده و قطع برق در ساعاتی از روز، تمامی سیستم ها را از شبکه خارج می کند لذا این انجمن با تعامل وزارت نیرو پیشنهاد می‌شود نسبت به تخصیص برق مصرفی براساس فهرست اعلامی از سوی انجمن نوردکاران فولادی ایران اقدام شود.

طبق این گزارش،  قرار بر این شد طی دو روز آینده نسبت به برق مصرفی اعضای انجمن با همکاری نماینده وزارت صمت و براساس مصرف مورد نیاز بدون قطعی اقدام شود.

همچنین؛ رییس انجمن نوردکاران فولادی ایران در خواست کرد که بخشی از الگوی مدیریت مصرف این صنایع از قطعی ساعتی به روزانه تغییر یابد که با این درخواست موافقت شد .

اقدامات اساسی در رفع مشکلات برقی صنایع آغاز شده است

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با ابراز خرسندی از این که  با توافق و برنامه ریزی مدونی که با وزارت صمت انجام داده ایم یک سوم از دوره 4 ماه گرم سال را بدون مشکل اساسی پشت سرگذاشته ایم و دوسوم باقیمانده را نیز با همکاری و رشد تولید این گروه از صنایع سپری خواهیم کرد  افزود: هدف ما از برگزاری این نشست دریافت بازخوردهای انجمن و رفع مشکلات  بوده این در حالی است که خوشبختانه از ۲۰ خرداد که اجرای طرح مدیریت مصرف صنایع آغاز شد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته صنعت فولاد کشور 29درصد انرژی بیشتر تحویل گرفته که باعث رضایت و رشد تولیدشان شده است.

مدیرعامل مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه اقدامات اساسی برای رفع مشکلات و گشایش این صنعت انجام شده گفت : یکی از موارد این گشایشها دستور مقام عالی وزارت بود که در روز گذشته به کلیه برقهای منطقه ای تکلیف کردند اگر مصرف برق صنایع، خارج از دیماند قراردادی آنها بود، مجاز باشند از مصرف آزادانه برق در نیمه شب بهره مند شوند و بدون اعمال هیچ جریمه‌ای پرداخت کنند و. بنابراین از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح هیچ محدودیتی وجود ندارد و برای سایر ساعت‌ها نیز متناسب با فعالیت صنعت مورد نظر و با هماهنگی وزارت صمت برنامه مدون وجود دارد تا بتواند زنجیره تولید را به طور کامل طی کند .

وی افزود: رفع محدودیت احداث نیروگاه نیز از دیگر مواردی بود که اقدام برا ی گشایش آنها شروع شده است . و امیدواریم که امسال بتوانیم در سال رشد تولید، با همکاری همه صنعتکاران و ادامه مشارکت خوبی که در طرح مدیریت مصرف برق داشته اند، انرژی بیشتری به صنایع تحویل دهیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، از توافقاتی که بین انجمن نوردکاران فولادی ایران و وزارت نیرو مد نظر قرار گرفته میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.

-وزارت نیرو بر اساس فهرست اعضای انجمن نسبت به تخصیص برق مورد نیاز اقدام و الگوی مصرف نوردکاران براساس نامه رسمی انجمن باشد.

-برای تامین برق مورد نیاز نوردکاران، وزارت نیرو آمادگی دارد تعهدات لازم برای احداث نیروگاه، خرید برق  و تخصیص آن به شبکه توسط نوردکاران اقدام کند.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=876

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه