1402,09,22

نگاهی به جایگاه صنعت نورد فولاد در اقتصاد کشور

نائب رییس هیات مدیره شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت: در صنعت نورد برای بیش از 43 هزار نفر به طور مستقیم و 430 هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ کریم سلمان‌پور نایب رییس هیات مدیره شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در پانل تخصصی نوردکاران که در هتل المپیک تهران همزمان با دوازدهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد تشکیل شده بود  با اشاره به این‌که بیش از ۱۰۰شرکت نورد محصولات فولادی در کشور فعال هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر73 کارخانه تولید میلگرد و مفتول، 8 شرکت تولید تیرآهن، 10 مجتمع تولید ورق، 14 کارخانه  تولید نبشی، ناودانی و تسمه  در کشور فعال هستند که منجر به اشتغالزایی اشتغالزایی برای بیش از 43000 نفر به صورت مستقیم و 430000 نفر غیر مستقیم شده است.

وی با اشار به این‌که درصنعت نورد بیش از 1200 هزار میلیارد تومان گردش مالی در سال انجام می‌شود یادآور شد: این در حالی است که بیش از یک میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات در هشت ماهه سال جاری صورت گرفته است.

سلمان پور هزینه های تولید محصولات طویل را شامل مواد اولیه(شمش فولادی)،کرایه حمل مواد اولیه، پرت تولید، گاز و برق، مواد کمکی و قطعات مصرفی، تعویض ماشین‌آلات و هزینه سرمایه در گردش دانست.

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2697

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه