1402,08,10

کاهش تولید محصولات فولادی در ترکیه

با توجه به داده های منتشر شده، ترکیه میزان تولید محصولات فولادی را در ماه سپتامبر 2023 حدود 3.5 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛در وب سایت انجمن جهانی فولاد نشان می دهد در سپتامبر  ۲۰۲۳، شرکت های فولادی ترکیه میزان تولید محصولات فولادی را به ۲.۸۹ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۳۱ اکتبر) اعلام کردند فولادسازان مستقر در ترکیه در سپتامبر ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را حدود ۸.۴ درصد نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ افزایش دادند.

به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت های فولادی ترکیه میزان تولید محصولات فولادی را به ۲۴.۴۹ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

شکل زیر میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه را در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ و در ماه سپتامبر نشان می دهد.

در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۳۱ اکتبر) گزارش دادند شرکت خط لوله نفت ترکیه BOTAŞ قیمت گاز طبیعی را برای شرکت ‌های صنعتی در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۲۰ درصد نسبت به ماه آگوست افزایش داده است. بررسی ها نشان می دهد علاوه بر این، این کشور در ماه سپتامبر تعرفه برق را حدود ۲۰ درصد نسبت به ماه آگوست افزایش داد که فشار مضاعفی بر صنعت فولاد کشور ایجاد کرد.

به نقل از چندین منبع خبری، ترکیه برای آخرین بار در سپتامبر ۲۰۲۲ قیمت گاز طبیعی را افزایش داد. سپس با توجه به بررسی های انجام شده، در میان افزایش تقاضا به دلیل تهاجم نظامی روسیه که بزرگترین تامین کننده گاز به قلمرو اروپا است،  تعرفه گاز طبیعی ۵۰ درصد افزایش یافت. باید توجه داشت که این روند تا پایان سال ادامه داشت، اما در فوریه ۲۰۲۳، شرکت خط لوله نفت ترکیه BOTAŞ  کاهش ۱۳.۳ تا ۱۷.۲ درصدی قیمت گاز طبیعی را برای شرکت‌ های بزرگ صنعتی اعلام کرد. پس از آن تعدیل قیمت گاز طبیعی در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۳ انجام شد.

همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۳۱ اکتبر) اعلام کردند کاهش قیمت گاز طبیعی در ترکیه در ماه مارس ۲۰۲۳ به ۲۰.۹۵ تا  26.12 درصد و در ماه آوریل ۲۰۲۳ به ۲۰.۰۱ درصد رسید. باید توجه داشت که پس از ماه آوریل ۲۰۲۳ تعرفه گاز طبیعی در ترکیه ثابت ماند.

علاوه بر این، در پایان سال ۲۰۲۲، تنظیم کننده بازار انرژی ترکیه کاهش ۱۶ درصدی قیمت برق برای مصرف کنندگان صنعتی را اعلام کرد.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۳۱ اکتبر) اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی ترکیه در سال ۲۰۲۲ به ۳۵.۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت های فولادی در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، TCUD انتظار داشت میزان تولید محصولات فولادی در ترکیه در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد. باید توجه داشت که فولادسازان مستقر در ترکیه در طول سال ۲۰۲۲ حدود ۱۹.۶ میلیون تن محصولات فولادی صادر کردند که ۱۷.۷ درصد کمتر از سال قبل است. بررسی ها نشان می دهد عوامل اصلی کاهش تولید محصولات فولادی در ترکیه، افزایش هزینه های تولید و کاهش تقاضای جهانی فولاد است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2427

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه