1403,07,17

راه اندازی سامانه مرکز مبادله ارزی برای صادرات مجدد محصولات فولادی

مرکز مبادله ارز و طلا در نشستی با حضورنمایندگان ارزی بانک مرکزی و دو تشکل تولیدکننده مقاطع طویل فولادی در خصوص جزئیات عرضه ارز در سامانه  مبادلات ارزی را تشریح کرد.

تریبون نورد: احمد امین فر دبیر انجمن نوردکاران فولادی ایران با بیان این مطلب گفت: در این نشست مرکز مبادله ارز و طلای ایران در قالب یک اتاق پایاپای مقادیر قابل عرضه صادرکنندگان محصولات فولادی را در کانال عرضه با مقادیر تقاضا مچ می کند تا روند رفع تعهد صادرکننده از محل کوتاژ صادراتی با کمترین بروکراسی انجام شود .

وی تصریح کرد:  به محض انجام تراکنش در سامانه رفع تعهد صادرکننده انجام می پذیرد و پس از آن ریسکی بابت انجام تعهدات وارد کننده متوجه صادرکننده نخواهد بود . مرکز مبادلات ارز و طلای بانک مرکزی میتواند بستر مناسبی برای فعالیت ارزی شفاف بین صادرکننده و واردکننده باشد.

امین فر خاطر نشان کرد: روش کار و جزئیات آن نیز به دلیل برخی موارد و تغییراتی که در پیش رو ممکن است اتفاق بیفتد اعلام نشده اما از روز شنبه این روش اجرایی خواهد شد و اگر هر یک از اعضای محترم انجمن نوردکاران فولادی ایران در خصوص عرضه ارز در این سامانه پرسشی داشتند می توانند با بنده تماس بگیرند.

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=3221

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه