1402,09,06

مشکلات صنایع پائین دستی فولاد از طریق مجلس پی‌‌گیری می‌شود

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکلات صنایع پائین دستی فولاد از طریق مجلس پی گیری می شود گفت: ما تمهیدات لازم برای رفع مشکلات صنعت نورد را از طریق جلسات کمیسیون صنعت و در جلسات بودجه ۱۴۰۳ مورد توجه قرار خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در بازدید از بیستمین دوره برگزاری نمایشگاه متافو با حضور در غرفه فولاد بافق به پی‌گیری برخی مشکلات فعالان صنعت نورد از جمله چالش‌های مرتبط با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف، خام فروشی،مشکلات ارزی صادرات،کمبود انرژی، نبود تعادل قیمت در زنجیره فولاد پرداخت.

میرتاج الدینی در ادامه بازدید خود با بیان این‌که دولت برای رفع مشکلات و چالش‌های این صنعت باید فکری کند گفت: صادرات از طریق کارت‌های یکبار مصرف به اسم اشخاصی که هیچ‌‌گونه فعالیت تجاری ندارند نمیتواند  برای آنها تعهد ارزی به همراه داشته باشد و این به ضرر اقتصاد کشور است.

وی خام فروشی در زنجیره فولاد را از دیگر چالش‌هایی دانست که دامن صنعت نورد را گرفته  و با اشاره به این که دولت باید صادرات خام و نیمه خام را با تعرفه‌گذاری کنترل کند افزود: این در حالی است که واردات کشورهای همسایه از کشورمان با تعرفه قابل توجه‌ای برای صادر کنندگان همراه است اما مواد اولیه خام و نیمه‌خام را بدون تعرفه قبول می‌کنند. لذا دولت باید فکری برای حفظ تعادل صادرات و واردات بکند.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که قرار است به چه شکلی این چالش ها از طریق مجلس شورای اسلامی پی گیری شود اذعان کرد: ما تمهیدات لازم برای رفع مشکلات صنعت نورد را از طریق جلسات کمیسیون صنعت و در جلسات بودجه ۱۴۰۳ مورد توجه قرار خواهیم داد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2594

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه