1403,04,10

مهدی زیرک، عضو هیئت مدیره فولاد سهند آذر آسیا: سوختِ سرمایه‌های تولیدکننده با تصمیمات اشتباه بانک مرکزی

در نشست هم اندیشی نوردکاران که جمعی از مدیران صنعت نورد و با همت انجمن نوردکاران فولادی ایران در اتاق بازرگانی ایران به منظوری ارائه راه‌حل برای حل معضلات این صنعت با همفکری مدیران فعال تشکیل شده بود، مهدی زیرک عضو هیئت مدیره فولاد سهند آذر آسیا، با اشاره به فعالیت این کارخانه در زمینه تولید کلاف و مفتول فولادی در استان آذربایجان شرقی، بیان کرد: علیرغم شرایط اقتصادی خاص کشور واحد ما موفق به جذب شرکت‌های چینی به عنوان سرمایه‌گذار خارجی شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، او سپس افزود: اما متاسفانه تصمیمات خلق‌الساعه و در مواردی غیرمنطقی مسئولان ذی‌ربط، شرایط کار با سرمایه‌گذاری خارجی را به عنوان نیاز امروز اقتصاد کشور، به شدت سخت کرده است.

زیرک با اشاره به یکی از تصمیمات اخیر مسئولین گفت: در جدیدترین اقدام که تا پایان تیرماه برای رفع تعهد ارزی فرصت داشتیم اما در روزهای اخیر کارت بازرگانی ما به یک علتی که در بخش‌نامه اصلا به آن اشاره نشده، در لیست سیاه گمرک قرار گرفته است.

او ضمن قدردانی از پیگیری‌های مجدانه انجمن نوردکاران فولادی ایران، پیشنهاد داد: باید نامه‌ای جامع برای ارائه به ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف تصمیم‌گیر نگاشته شود که در آن به میزان دقیق اشتغال‌زایی این صنعت، همچنین ذکر موجودی انبار مجموعه‌ها که حداقل بالای 75 هزار تن بوده، به عنوان سرمایه راکد مجموعه‌های تولیدی که در واقع سرمایه کشور است، تاکید شود.

زیرک با اشاره به داشتن برنامه اجرای پروژه‌های وسیع و سودآور توسط تیم تولیدی خود از جمله کلنگ‌زنی تولید آلومینیوم، تاسیس بزرگترین شهرک صنعتی خصوصی با جذب موفق سرمایه‌گذار خارجی به ارزش بالای 2 میلیارد دلار و مواردی از این دست، از منصرف شدن خود به علت سخت‌گیری‌های بی‌مورد سازمان‌های مختلف ازجمله بانک مرکزی پرده برداشت.

وی با طرح سوالی با این مضمون که آیا ورود ارز با قیمت 55 هزار تومان بهتر است یا اینکه اصلا ارز وارد کشور نشود، خاطرنشان کرد: اگر در شرایط فعلی با یک اقدام و خرد جمعی از تصمیمات بی‌منطق بانک مرکزی ممانعت نشود تا آذر ماه حتما نرخ ارز بالای 100 هزار تومان را خواهد شد.

عضو هیئت مدیره فولاد سهند آذر آسیا، با انتقاد به بخشنامه حداکثر استفاده از تولید داخلی اضافه کرد: این بخشنامه به شدت فعالیت و ورود سرمایه از طرف سرمایه گذار خارجی را محدود کرده است چراکه اجازه واردات ماشین‌آلات خارجی به کشور داده نمی‌شود.

او در پایان با تداوم وضع موجود از به تعطیلی کشیده شدن واحد خود تا چندماه آینده خبر داد کما اینکه اشاره کرد: واحد ذوب ما در حال حاضر تعطیل شده است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=3105

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه