1402,07,24

افزایش صادرات محصولات فولادی توسط چین

با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ژانویه تا سپتامبر 2023 حدود 31.8 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ آرتان پرس، داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) که در روز یکشنبه (۱۵ اکتبر) منتشر شد نشان می دهد شرکت های فولادی چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، میزان صادرات محصولات فولادی را به ۶۶.۸۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۱۵ اکتبر) اعلام کردند شرکت های فولادی چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۶ درصد محصولات فولادی کمتری نسبت به ماه آگوست به خارج از کشور ارسال کردند.

به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان چین در سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۸.۰۶ میلیون تن محصول فولادی برای صادرات ارسال کردند که ۲.۶ درصد کمتر از ماه آگوست بوده است. بررسی ها نشان می دهد متوسط قیمت صادرات محصولات فولادی از چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۸۱۴.۲ دلار در هر تن گزارش شده است. این در حالی است که متوسط قیمت صادرات محصولات فولادی از چین در ماه آگوست ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل حدود ۳.۵ دلار در هر تن یا ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

در این میان معامله گران در روز  یکشنبه (۱۵ اکتبر) گزارش دادند میزان واردات محصولات فولادی به چین در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ به ۵.۷ میلیون تن رسید که ۳۱.۷ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ می باشد.

به نقل از برخی تاجران، مصرف کنندگان چینی در سپتامبر ۲۰۲۳، میزان واردات محصولات فولادی را به ۶۴۰ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به چین در سپتامبر ۲۰۲۳ مطابق با مقدار اعلام شده در آگوست ۲۰۲۳ می باشد.

بررسی ها نشان می دهد متوسط قیمت واردات محصولات فولادی در سپتامبر ۲۰۲۳ به ۱۶۳۳.۳ دلار در هر تن رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۲ درصد کاهش داشته است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند شاخص های بالای صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳ به دلیل قیمت پایین محصولات فولادی در مقایسه با سایر کشورهای صادرکننده و همچنین تقاضای پایین داخلی بوده که تولید کنندگان داخلی را مجبور به ارسال محصولات باقی مانده به خارج از کشور می کند.

به نقل از چندین منبع خبری، حجم عمده فولاد به مناطقی صادر می شود که موانع تجاری در آن ها وجود ندارد. این مناطق به ویژه شامل آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آسیای جنوبی، آمریکای مرکزی و غیره می باشد.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۱۵ اکتبر) اعلام کردند تقاضای داخلی برای محصولات فولادی در میان مصرف ضعیف در صنعت ساختمان همچنان بسیار پایین می باشد. بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات محصولات فولادی از چین طی ماه های فوریه تا آگوست با رشد همراه بوده است، اما در ژوئن شروع به کاهش کرد. باید توجه داشت که کاهش صادرات محصولات فولادی در ماه ژوئن احتمالاً به دلیل کاهش تولید فولاد در میان فشار دولت و همچنین کاهش تقاضا در خارج از کشور بوده است، زیرا کشورها با تورم و کاهش قدرت خرید دست و پنجه نرم می کنند.

به نقل از برخی تاجران، انتظار می رود چین در سال ۲۰۲۳، میزان صادرات محصولات فولادی را به بیش از ۷۲ میلیون تن برساند که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش می یابد. بررسی ها نشان می دهد در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، حجم صادرات به تدریج در پویایی ماهانه کاهش می یابد، البته نسبت به سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد بود.

چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۶۲۶.۵ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت های فولادی مستقر در چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

در این میان معامله گران در روز  یکشنبه (۱۵ اکتبر) گزارش دادند فولادسازان مستقر در چین در ماه آگوست ۹۰.۸ میلیون تن محصول فولادی تولید کردند که در مقایسه با سپتامبر سال گذشته ۱۱.۵ درصد کمتر بوده است. با توجه به بررسی های انجام شده، انتظار می رود که فولادسازان در چین در نیمه دوم سال با فشار بیشتری مواجه شوند، زیرا دولت چین برنامه های خود را برای کاهش تولید فولاد نسبت به سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2231

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه