1402,07,30

افزایش صادرات میلگرد فولادی ترکیه

با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات میلگرد فولادی از ترکیه در آگوست 2023 حدود 12.1 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از آرتان پرس، بر اساس داده های اولیه ارائه شده توسط موسسه آمار ترکیه (TUIK)، میزان صادرات میلگرد فولادی از ترکیه در ماه آگوست ۲۰۲۳ به ۳۷۰.۸ هزار رسید. این در حالی است که میزان صادرات میلگرد فولادی از ترکیه در ماه آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۱ درصد نسبت به ژوئیه افزایش داشته و حدود ۳۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۰ اکتبر) اعلام کردند درآمد حاصل از صادرات میلگرد فولادی از ترکیه در ماه آگوست ۲۰۲۳  بالغ بر ۲۱۸.۵۶ میلیون دلار بوده که نسبت به ماه ژوئیه ۶.۴ درصد افزایش و نسبت به آگوست سال قبل ۴۲.۷ درصد کاهش داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، در ماه آگوست ۲۰۲۳، مصرف ‌کننده اصلی میلگرد فولادی ترکیه کشور اسرائیل بوده است. باید توجه داشت که اسرائیل در آگوست ۲۰۲۳ بیش از ۱۰۲ هزار تن میلگرد فولادی از ترکیه خریداری کرده است که نسبت به آگوست ۲۰۲۲ با افزایش ۲۱.۲ درصدی همراه بوده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند یمن در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۵۵.۶ هزار تن میلگرد فولادی از ترکیه وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات میلگرد فولادی از ترکیه به یمن در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۳۳.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

به نقل از برخی تاجران، از نظر میزان واردات میلگرد فولادی تولید شده در ترکیه، کشور اتیوپی در رتبه سوم قرار دارد که در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۴۸ هزار تن میلگرد فولادی از ترکیه وارد کرده است. بررسی ها نشان می دهد میزان واردات میلگرد فولادی از ترکیه به اتیوپی در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۴.۶ برابر نسبت به سال قبل رشد داشته است.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۲۰ اکتبر) اعلام کردند؛ میزان صادرات میلگرد فولادی از ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ به ۲.۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات میلگرد فولادی از ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ نسبت به دوره ژانویه تا اگوست سال گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته است.

طبق گزارش انجمن مدیترانه ای صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی (ADMIB)، بازارهای آفریقا، به ویژه الجزایر و مصر، به مقصدهای صادراتی جایگزین مهمی برای فولادسازان ترکیه تبدیل شده اند. در نتیجه این روند به تداوم کاهش تقاضای جهانی فولاد مربوط می شود.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۰ اکتبر) اعلام کردند شرکت های فولادی ترکیه در آگوست ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۲.۷۹۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که شرکت های فولادی مستقر در ترکیه در آگوست ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را ۳.۵ درصد نسبت به ژوئیه ۲۰۲۳ کاهش دادند.

به نقل از چندین منبع خبری، شاخص میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت های فولادی ترکیه در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱.۶ درصد نسبت به آگوست سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

فعالان بازار اعلام کردند از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۲۱.۶ میلیون تن محصول فولادی توسط شرکت های فولادی ترکیه تولید شده است. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت های فولادی ترکیه در ۸ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۱ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2303

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه