1402,05,07

انتظار بخش عمده صادرکنندگان زنجیره فولاد چیست؟

دبیر انجمن سنگ آهن گفت: هزینه های انتقال ارز به دلیل عدم وجود بانک بین المللی در کشور بسیار بالا می‌باشد و صادرکننده هزینه های بسیار سنگینی برای برگشت ارز به کشور به صادرکننده تحمیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ فولادبان نوشت: سعید عسکرزاده با اشاره به چالش‌های بخش صادراتی زنجیره فولاد اظهارداشت: علاوه بر چالش‌ فعلی این بخش مانند مسکن و مباحثی مرتبط با قیمت جهانی، ابلاغیه های داخلی نیز معضلی دیگر برای این صنعت است.

وی گفت: برخی از این موانع فقط به داخل و مربوط به کشور است که کار را سختر می کند. برهمین اساس، اگر بخواهیم انتظار داشته باشیم که صادرکنندگان بتوانند در یک فضای کاملا رقابتی محصولات مازاد و ارزآور کشور را صادر کنند، راه آن حل و فصل این چالش‌هاست.

دبیر انجمن سنگ آهن با بیان اینکه مهمترین چالش‌های صادراتی که مبنای داخلی به طور مستقیم ندارد، تحریم‌هاست ،عنوان کرد: تحریم‌ها باعث می‌شود هزینه‌های حمل دریایی کشور به شدت نسبت به سایر کشورها بالا رود.

این فعال معدنی در بخشی دیگر به نبود بانک بین المللی در ایران اشاره کرد و گفت: هزینه های انتقال ارز به دلیل عدم وجود بانک بین المللی در کشور بسیار بالا می‌باشد و صادرکننده هزینه های بسیار سنگینی برای برگشت ارز به کشور به صادرکننده تحمیل می‌شود.

عسکرزاده ادامه داد: علاوه بر این، شاید مسائل سیاسی هم به صورت غیر مستقیم تاثیر داشته باشند. البته مسائل سیاسی ارتباط مستقیمی با بخش وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان توسعه تجارت ندارد و اینها اگر بخواهند هم نمی‌توانند این مشکل را حل کنند.علاوه براین موانعی وجود دارد که مرتبط با همین مجموعه ها هستند که با حداقل انتظار صادرکنندگان برطرف می‌شوند.

دبیر انجمن سنگ آهن تصریح کرد: موضوع مهم دیگر تصمیمات مرتبط در وزارتخانه‌های مختلف خصوصا وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارتخانه‌های مرتبط است که بعضی وقت‌ها موانعی ایجاد می کنند؛ حتی بانک مرکزی که به سختی کار صادرات افزوده می‌کند.

به گفته وی، شاید انتظار بخش عمده صادرکنندگان کشور این باشد که حداقل موانع و مشکلات داخلی نه تنها رفع شود بلکه به شکلی تسهیل شود که بتواند کشور را در مقابل سایر کشورهای صادرکننده رقابت پذیر و دارای وضعیت بهتری کند.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1262

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه