1402,07,19

انعقاد توافقنامه موقت فولاد توسط اتحادیه اروپا و آمریکا

با توجه به داده های منتشر شده، مقامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده به دنبال انعقاد توافقنامه موقت در مورد تجارت فولاد و آلومینیوم هستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران،  Bloomberg اعلام کرد رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده قصد دارند در نشستی در ۲۰ اکتبر توافق موقتی را در مورد تجارت فولاد و آلومینیوم اعلام کنند که از بازگرداندن تعرفه های بخش ۲۳۲ ایالات متحده و تعرفه های مربوط به اتحادیه اروپا جلوگیری می کند. به این ترتیب طرفین سعی می کنند از بازگشت پرداخت مالیات متقابل جلوگیری کنند.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۹ اکتبر) اعلام کردند مقامات کاخ سفید و کمیسیون اروپا در حال مذاکره بر سر یک توافق اولیه هستند که دو نقطه اصلی از توافقنامه جهانی تولید پایدار فولاد و آلومینیوم (GSA) را پوشش می دهد. باید توجه داشت که طرفین قرارداد از سال ۲۰۲۱ درباره این توافقنامه جهانی بحث می کنند. باید توجه داشت که این توافقنامه جهانی بیشتر در مورد مبارزه با ظرفیت مازاد غیر بازاری و کاهش انتشار کربن است.

به نقل از چندین منبع خبری، رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده به دنبال توافق سیاسی هستند زیرا معتقدند زمان کافی برای دستیابی به توافق رسمی قبل از زمان تعیین شده ندارند. علاوه بر این، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنان در برخی از جنبه ‌های کلیدی این موضوع، مانند سازگاری با قوانین تجارت بین ‌المللی، اختلاف نظر دارند.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۹ اکتبر) گزارش دادند این توافق نامه قانونی الزام آور نخواهد بود، اما عدم توافق تا ۳۱ اکتبر به معنای بازگشت خودکار عوارض متقابل در اوایل سال ۲۰۲۴ است که بر ۱۰ میلیارد دلار از صادرات محصولات توسط دو کشور تأثیر خواهد گذاشت.

کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC) تحقیقاتی را در مورد میزان انتشار کربن از تولید فولاد در ایالات متحده آغاز کرد. این تحقیقات به درخواست Catherine Tye ، نماینده تجاری ایالات متحده انجام می شود. باید توجه داشت که این داده ها به پیشبرد بحث با اتحادیه اروپا در مورد توافق جهانی در مورد فولاد و آلومینیوم سازگار با محیط زیست کمک می کند.

همچنین تحلیل گران علام کردند دولت بایدن بر روی دستیابی به توافقی در مورد فولاد سبز با اتحادیه اروپا و سایر شرکا متمرکز شده است که محصولات کربن فشرده چین و سایر کشورها را در مضیقه قرار می دهد و به مبارزه با تولید بیش از حد محصولات فولادی در چین کمک می کند.

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2167

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه