1402,06,07

بررسی روند قیمت شمش فولادی و میلگرد در مردادماه

بررسی روند قیمت شمش فولادی و میلگرد در بازار ایران در مردادماه سال جاری توسط پترومتالز نشان می‌دهد که میلگرد تا حدی از روند صعودی قیمت شمش در مردادماه عقب مانده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از پترومتالز؛در انتهای مرداد امسال نسبت به ابتدای این ماه، میزان رشد قیمت شمش فولادی در بازار ۷.۴ درصد و میزان رشد قیمت میلگرد ۳.۶ درصد بوده است. این بدان معناست که میزان نرخ رشد قیمت میلگرد در مردادماه کمتر از نصف نرخ رشد قیمت شمش فولادی در این ماه بوده است.

میانگین قیمت شمش فولادی (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) در مرداد امسال ۱۹۵۱۳ تومان به ازای هر کیلو بوده که رشد ۵۶ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد. میانگین قیمت میلگرد در مردادماه امسال نیز ۲۲۲۵۵ تومان بوده است که رشد ۵۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

نسبت قیمت شمش فولادی به میلگرد در بازار در مردادماه افزایش یافته که به معنای کاهش نسبی حاشیه سود تولیدکنندگان میلگرد است. این نسبت که در ابتدای مرداد ۸۶ درصد بوده، در انتهای مرداد سال جاری ۳ واحد درصد افزایش یافته و به ۸۹ درصد رسیده است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1601

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه