1402,04,12

بورس کالا دست و پای فولاد را بسته است

رئیس اسبق انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: محصولی که به نفع مافیای فولادی است، به قیمت چند برابر صادرات جهانی در بورس کالا به فروش می‌رود و از سوی دیگر، از فروش محصولات نهایی ممانعت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از فولادبان؛ احمد رضوی نیک درباره چالش کمبود زیرساخت‌ها و تأمین سرمایه مطرح کرد: براساس بخشنامه اخیری که وزارت صمت برای محدودیت تولید و تعطیلی واحدهای نوردی صادر کرده، نوردکاران باید به مقدار مشخصی محصولات تولیدی خود را در بورس کالا بفروشند تا بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را از بورس خریداری کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت به گونه‌ای شده که نوردکاران برخی اوقات محصولات خود را عرضه می‌کنند اما مورد معامله قرار نمی‌گیرد و حتی امکان دارد به مدت ۶ هفته متوالی یک کارخانه نوردی نتواند محصولات خود را در بورس کالا به فروش برساند.به گفته رئیس اسبق انجمن نوردکاران فولادی ایران، با وجود نبود خریدار در بورس کالا، شهرداری و بسیاری از ارگان‌ها در سطح شهر در انتظار خرید فولاد در خارج از بورس هستند.

رضوی نیک با اشاره به شرایط فروش محصولات فولادی در بورس کالا اظهارداشت: براساس بخشنامه‌ای که چند سال پیش مصوب شد، قرار بود ۶۰ درصد از میزان خرید شمشی که واحدهای فولادی از بورس کالا می‌خرند، محصول نهایی آن را در بورس ارائه کنند و در صورتی که خریداری برای آنها پیدا نشد، جزو محصولات صادراتی قرار بگیرند یا با قیمت کشف شده، خارج از بورس کالا در سامانه جامع تجارت به فروش برساند.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در پایان خاطرنشان کرد: با این حال، واحدهای فولادی کشور برای تأمین سرمایه و هزینه‌های خود، فروش روزمرگی ندارند. در واقع، محصولی که به نفع مافیای فولاد است، به قیمت چند برابر صادرات جهانی در بورس کالا به فروش می‌رود و از سوی دیگر، از فروش محصولات نهایی ممانعت می‌شود.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=850

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه