1402,06,04

تداوم سایه رکود در بازار مسکن/ رکود بازار فولاد تشدید می‌شود

یک کارشناس فولادی گفت: دولت برخی پروژه‌های عمرانی در دست دارد که در حال برنامه‌ریزی برای عملی شدن آن است؛ اما همچنان، این اعداد به مقداری نیستند که بتواند باعث رونق بازار داخلی شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از فولادبان؛ علی اسکینی  با بیان اینکه زمینه ساخت و ساز در سال ۱۳۹۹ بسیار پررونق بود، گفت: براساس آمار موجود، سال ۱۳۹۹ سال خیلی خوبی برای بازار مسکن بود به گونه‌ای که در آن سال ۴۹۱ هزار دستگاه تولید شد. البته در حال حاضر جمع مصارف داخل و صادرات نسبت سال ۹۹ رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با این وجود، نمی‌توان گفت بازار مسکن از رکود خارج شده است، چرا که با وضعیت فعلی در تقاضای مصرفی این حوزه، باید حدود ۵۳۰ هزار واحد ساخته شود که به دلیل رکود فعلاً ساخت این میزان مسکن امکان پذیر نیست.

این کارشناس صنعت فولاد با تأکید بر اینکه همچنان بازار مسکن در رکود قرار دارد، عنوان کرد: در زیرساخت‌های مسکن رشد به خصوصی نداشتیم. البته دولت برخی پروژه‌های عمرانی در دست دارد که در حال برنامه‌ریزی برای عملی شدن آنها است اما همچنان این اعداد به میزانی نیستند که بتواند باعث رونق بازار داخلی شود.

اسکینی در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل، بازار صادراتی فولاد می‌تواند به عنوان یک بازار حیاتی برای کشور محسوب شود. در این راستا، با توجه به نوسانات قیمتی در بازار جهانی فولاد و همچنین تحریم‌های اقتصادی، بازار صادرات فولاد ایران با نوسانات زیادی روبرو شده است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1548

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه