1402,07,08

ترکیه نرخ برق صنایع را ۲۰ درصد افزایش داد/ ایجاد فرصتی جدید برای افزایش صادرات محصولات فولادی ایران

بنا به تصویب دولت ترکیه قیمت برق مصرفی صنایع این کشور از اول اکتبر (۹ مهر ۱۴۰۲) ۲۰ درصد افزایش می‌یابد اما قیمت برق مصرف‌کنندگان خانگی تغییری نخواهد داشت. افزایش قیمت برق صنایع، باعث افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار ترکیه خواهد شد و رقابت‌پذیری شرکت‌های فولادی ترکیه در بازارهای جهانی را بیش از پیش کاهش خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از پترومتالز، افزایش هزینه‌های تولید فولاد در ترکیه، فرصتی برای صادرکنندگان محصولات فولادی ایران است تا حضور خود در بازارهای مختلف از خاورمیانه گرفته تا آسیای مرکزی و شمال آفریقا را تقویت کنند. افزایش ۲۰ درصدی نرخ برق صنایع در ترکیه، باعث خواهد شد تا قیمت محصولات فولادی این کشور حداقل ۱۰ تا ۱۵ دلار به ازای هر تن افزایش یابد.

نکته مهم این است که از اول اکتبر بر صادرات محصولات فولادی روسیه نیز تعرفه ۷ درصدی وضع می‌شود و بنابراین از رقابت‌پذیری شرکت‌های فولادی روسیه نیز کاسته می‌شود. در حال حاضر، بر صادرات شمش فولادی و اسلب ایران تعرفه علی‌الحساب ۲ درصدی وضع شده اما صادرات محصولات فولادی ایران تعرفه‌ای ندارد و فرصت خوبی برای رشد صادرات این محصولات و ورود به بازارهای جدید ایجاد شده است.

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1960

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه