1402,07,20

تقدیرو تشکر رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از فولاد کویر

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بازدید از مزرعه تولید نهال مجتمع فولاد کویر گفت: به‌عنوان یک جنگل‌بان از اقدامات ارزش‌مند فولاد کویر برای تولید نهال تشکر می‌کنم و امیدوارم این طرح با قدرت بیش‌تری ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از مجتمع سپید فراب کویر، عباس‌علی نوبخت با اشاره به گسترش مشکل ریزگردها در کل کشور و حتی شمال ایران ادامه داد: در شرایط فعلی، برای حل مشکل ریزگردها هیچ راهی جز نهال‌کاری نداریم.

وی تأکید کرد: گام اول برای حل مشکل ریزگردها، حفظ پوشش گیاهی است و در گام دوم باید به احیاء، غنی‌سازی و توسعه پوشش‌ گیاهی بپردازیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تاکنون 300 میلیون اصله نهال به همت سازمان‌ها، صنایع و هم‌چنین مردم تولید شده و فولاد کویر با تعهد چهارساله تولید 6 میلیون اصله نهال سازگار با کویر، یکی از پیش‌گامان این حرکت در کشور محسوب می‌شود.

نوبخت با اشاره به مدیریت خوب مجموعه فولاد کویر، برای واگذاری عرصه‌های بیش‌تر برای تولید نهال در آران و بیدگل اعلام آمادگی کرد و افزود: در کنار این پروژه می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت کشت گیاهان دارویی، در زمینه توان‌مندسازی جوامع محلی نیز اقدام کرد.

حسین حسین‌زاده، رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر نیز در این بازدید، با قدردانی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید نهال، از آمادگی و توانایی این مجتمع برای تولید نهال بیش از میزان تعهد خود در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

پویش کاشت یک میلیارد نهال در بازه زمانی چهارساله در ایران، بر اساس دستور کار کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد و با هدف کاهش کربن و گرمای زمین، محافظت از آب و خاک، مقابله با ریزگردها و حفاظت از زیست انسانی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

تعهد استان اصفهان در این پویش، کاشت ۳۰ میلیون نهال طی چهار سال است و مجتمع فولاد کویر به شکل داوطلبانه، تعهد تولید 6 میلیون نهال را برعهده گرفته است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2179

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه