1402,04,07

تلاش انجمن نوردکاران برای تولید پایدار محصولات با ارزش افزوده بالا

انجمن نوردکاران فولادی ایران در تلاش است تا با تولید محصولات نوردی با ارزش افزوده بالا به تامین مواد اولیه پایدار برای نوردکاران فولادی برسد.
به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، پیرو مصوبه کارگزاری تنظیم بازار درراستای تعیین پرمیوم شمش آلیاژی بر مبنای پایه شمش 5sp نشستی با حضور احمد خوروش رئیس هیئت مدیره ، مصطفی عبداللهی خزانه دار و عضو هیات مدیره و برخی از اعضای انجمن نوردکاران فولادی ایران، نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، بورس کالا، فولاد ویان و شرکت نوردکاران افق در محل این انجمن برگزار شد تا به راهکارهای تامین مواد اولیه به شکل دائمی از کارخانجاتی که محصولات آلیاژی با کیفیت تولید می کنند پراخته شود.
طبق این گزارش، احمد خوروش رئیس هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران هدف از برگزاری این نشست را بررسی نحوه تامین مواد اولیه پایدار نوردکاران از نوعی شمش که به آن شمش‌های آلیاژی گفته می شود دانست و افزود: باید راهکاری بیاندیشیم تا تولیدکنندگان محصولات آلیاژی به واسطه تامین پایدار مواد اولیه محصولات کارخانجات نوردی و در نتیجه تامین پایدار زنجیره بعد از نورد (صنایع پائین دستی) از بازار شوند.
وی به مشکلات عرضه، تقاضا، خرید و فروش تابلوی معاملاتی بورس کالا اشاره کرد و افزود: تابلوی بورس کالا با مشکلاتی همچون موانع خرید و یا عرضه را به دنبال دارد که اگر بتوان برخی مواد اولیه را به صورت سفارشی خرید، تولیدکننده می تواند در مدت زمان طولانی‌تر برنامه‌ریزی کرده و در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد این در حالی است که با توجه به حساسیت های بالای کیفی و کاربردهای ایمنی محصولات آلیاژی باید دقت ویژه ای به عمل آورد تا مواد اولیه این محصولات ایمن محور از کارخانجاتی تامین شود که تجهیزات لازم و کافی جهت تضمین کیفیت این محصولات را دارا باشد.
این گزارش حاکی است، به مسئولانی که به عنوان نماینده وزارت صمت و بورس کالا در این جلسه حضور داشتند پیشنهاد شد تا نوردکاران بتوانند قرارداهایی پایدار و بلند مدت با کارخانجات تولیدکنندگان شمش آلیاژی که صلاحیت تولید این محصول را دارا هستند منعقد شود.
همچنین مهندس حاج حیدری معاون فلزی دفتر صنایع معدنی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه بر افزایش تولیدات با ارزش افزوده در صنعت نورد اشاره کرده و افزود: تولید محصولاتی که منجر به ارزش افزوده بالا، مانع خروج ارز از کشور و افزایش کارآفرینی در حوزه های مختلف می شود مورد حمایت وزارت صمت است.
عباس یعقوبی، مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران نیز به تشریح حمایت های بورس کالا از صنعتگران نورد پرداخت و گفت: نباید هیچ محدودیتی برای عرضه شمش های آلیاژی در بورس کالا وجود داشته باشد و به زودی موارد مطرح شده در کارگروه مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم ابلاغ می شود.
گفتنی است؛ این نشست با هدف هم اندیشی و یافتن راهکاری در جهت تامین مواد اولیه دائمی از کارخانجاتی است که محصولات آلیاژی با کیفیت تولید می‌کنند برگزار شد.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=705

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه