1402,08,09

تولید محصولات فولادی در چین کاهش یافت

با توجه به داده های منتشر شده، کاهش جزئی در تولید محصولات فولادی در چین قادر به حمایت از بازار نیست و کاهش سود آوری ادامه خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی  ایران به نقل از S&P Global، کاهش تولید فولاد چین و عدم وجود دستورات دولتی، قادر به حمایت از قیمت ها در بازار نیست.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۳۰ اکتبر) اعلام کردند کاهش سود آوری تولید محصولات فولادی در کشور ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد.

به نقل از چندین منبع خبری، تا پایان ماه اکتبر ۲۰۲۳ دولت کشور چین در مورد محدودیت های تولید فولاد در سال جاری اظهار نظری نکرده است. در نتیجه این امر فعالان بازار را وادار می کند تا بر این باور باشند که کاهش اجباری در تولید وجود نخواهد داشت. بنابراین هرگونه کاهش تولید در سه ماهه چهارم می تواند نسبتاً کم باشد و کل تولید محصولات فولادی در سال از سطح ۲۰۲۲ فراتر خواهد رفت.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۳۰ اکتبر) گزارش دادند بر اساس داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) و اداره ملی آمار، میانگین تولید روزانه آهن و فولاد چین برای ۱ تا ۲۰ اکتبر به ترتیب ۲.۳۷۱ میلیون تن و ۲.۷۲۶ میلیون تن بوده است. باید توجه داشت که میانگین تولید روزانه آهن و فولاد چین برای ۱ تا ۲۰ اکتبر نسبت به میانگین روزانه در ماه سپتامبر به ترتیب ۰.۶ افزایش و ۰.۴ کاهش یافته است. این در حالی است که میانگین تولید روزانه آهن و فولاد چین برای ۱ تا ۲۰ اکتبر به ترتیب حدود ۳.۸ درصد و ۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، برای حفظ میزان تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ به اندازه سطح سال ۲۰۲۲، تولید روزانه محصولات فولادی در ماه های نوامبر تا دسامبر باید به طور متوسط به ۲.۲۶۹ میلیون تن کاهش یابد که ۱۷ درصد کمتر از ماه اکتبر است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۳۰ اکتبر) اعلام کردند برخی منابع بازار بر این باورند که کاهش تولید در عرض دو ماه تقریباً غیرممکن است و با توجه به اینکه رشد اقتصادی در اولویت می باشد، بعید به نظر می‌ رسد دولت دستوری صادر کند.

به نقل از برخی تاجران، میزان سودآوری در صنعت فولاد در حال حاضر کم است، اما اکثر کارخانه های فولادی نمی خواهند میزان تولید محصولات فولادی را کاهش دهند و معتقدند بهترین گزینه این است که در میان زیان های زیاد منتظر بمانیم تا کارخانه های دیگر این کار را انجام دهند.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۳۰ اکتبر) اعلام کردند با توجه به رکود در بخش املاک و مستغلات، افزایش بدهی دولت محلی و کاهش هزینه های مصرف کننده، ممکن است تقاضای داخلی برای محصولات فولادی در کوتاه مدت ضعیف باقی بماند.

به نقل از چندین منبع خبری، هفته گذشته مقامات چینی تصمیم گرفتند اوراق قرضه دولتی به ارزش ۱ تریلیون یوان  را برای حمایت از زیرساخت ها منتشر کنند که معادل ۱۳۶.۷ میلیارد دلار است. اما منابع بازار انتظار داشتند که این مورد تنها تأثیر محدودی بر تقاضای کوتاه مدت فولاد داشته باشد.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۳۰ اکتبر) گزارش دادند بخشی از اوراق قرضه به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای بازپرداخت یا جایگزینی بدهی های موجود مقامات محلی استفاده می شود. بقیه موارد عمدتاً برای پروژه های صرفه جویی در آب در نظر گرفته شده است، این در حالی است که تقاضا برای فولاد در این بخش نسبتاً کم است.

به نقل از برخی تاجران، زیان تولید کنندگان میلگرد فولادی چین در حال حاضر حدود ۲۰۰ یوان در هر تن است که معادل ۲۳.۷ دلار می باشد. این در حالی است که تولید کنندگان کویل فولادی دچار ضرر نشده اند یا ضرر ناچیزی دارند.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۳۰ اکتبر) اعلام کردند با توجه به تولید قوی محصولات فولادی در کشور چین در میان تقاضای داخلی ضعیف، قیمت فولاد چین احتمالاً کاهش می یابد در حالی که هزینه سنگ آهن همچنان بالاست. باید توجه داشت که کاهش سودآوری تولید فولاد ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه یابد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، طبق پیش ‌بینی ‌های CISA، احتمالاً تولید محصولات فولادی در چین در سه ماهه چهارم سال جاری کاهش متوسطی خواهد داشت. این امر عمدتاً از طریق اقدامات و سیاست های کنترل تولید با هدف کاهش مصرف انرژی در کشور و حفاظت از محیط زیست اتفاق می افتد.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2389

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه