1403,01,28

جلیقه نجات نوردکاران در توسعه صادرات

پیشکسوت صنعت نورد فولادی ایران معتقد است: در صورتی که قوانین در جهت تقویت صادرات محصولات نهایی صنعت نورد وضع شود می‌توان به رشد و حیات صنعت نورد درسال جاری امیدوار بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، محمد جابریان محمود؛ عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در پاسخ به این سوال که برآورد شما از وضعیت بازار نوردکاران طی سال گذشته چیست گفت: در سال گذشته با توجه به فاصله ۱۱ درصدی قیمت شمش و میلگرد در بورس کالای ایران؛ عملا شرکت های نوردکار در ضرر و در بهترین حالت به صورت سر به سر تولیدات خود را انجام دادند. این در حالی است که با توجه به محدودیت های نرژی و در برخی موارد عدم توزیع نامناسب مواد اولیه مورد نیاز نوردکاران در بورس کالای ایران، این شرکت ها با نصف ظرفیت خود تولید داشته‌اند.

وی مهمترین چالش‌های نوردکاران در سال گذشته را صدور دستورالعمل ‌های لحظه ای برای صادرات و ایجاد موانع صادراتی از سوی تصمیم گیرندگان دانست و افزود: در صورت استفاده از تجربیات سالهای گذشته و وضع قوانین در جهت تقویت صادرات محصولات نهایی، صنعت نورد میتواند به رشد و حیات خود ادامه دهد.

رییس هیئت مدیره مجتمع فولاد روهینا جنوب نیز در ادامه با بیان این‌که برخی محدودیت‌ها همچون محدودیت انرژی، مشکلاتی را برای فولادی‌ها بالاخص صنایع پایین دستی به وجود آورده،  ارتقای فناوری و به تبع افزایش تولید را از راهکارهای مورد نظر برای رفع مشکلات صنعت نورد دانست و ادامه داد: با  توجه به محدودیت انرژی در کشور، پیاده سازی فناوری روز در تولید بسیار اهمیت دارد و همچنین با توجه به کاهش حاشیه سود مقاطع طویل فولادی، استفاده از تکنولوژی  به روز در این صنعت  به منظور کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری  بسیار اهمیت پیدا می کند.

به گفته وی، برای دسترسی به تکنولوژی روز دنیا، مشکلاتی همچون تحریم ها  و انتقال ارز جهت تامین  مالی خرید ماشین آلات مدرن و همچنین نوسانات نرخ ارز مواجه هستیم.

جابریان محمود، به کارگیری فناوری ها و تکنولوژی های روز برای تولید میلگرد، را دارای دستاوردهایی همچون کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره‌وری تولید در بخش اقتصادی، کاهش آلایندگی محیط زیست در محور مسئولیت های اجتماعی و تولید محصولات با مشخصات فنی و کیفی در کلاس استانداردهای جهانی دانست.

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2996

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه