1402,12,12

خواب خرگوشی مسئولان و تهی‌شدن جیب کارگر ایرانی

یک کارشناس فولادی گفت: امروزه فقط برای اینکه نمایش یا آماری نسبت به ساخت و ساز مسکن داشته باشند، از جیب مردم و کارگر ایرانی هزینه می‌شود؛ بنابراین کم لطفی‌هایی در حق حوزه فولاد کشور شکل گرفته و مسئولان باید از خواب خرگوشی بیدار شوند تا این وضعیت بهبود یابد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ یک کارشناس صنعت فولاد در گفتگو با فولادبان در خصوص با اشاره به راهکارهایی برای کاهش فضای دامپینگ، زیرفروشی‌ها و هزینه‌های تحریمی و جانبی، بیان کرد: در چند سال گذشته شرکت‌های مختلف تولیدکننده دولتی، خصولتی، بورس و وزارت صمت به عنوان متولی اصلی فضای قیمت‌گذاری دستوری همکاری‌ها و مذاکراتی انجام داده بودند که کوچک‌ترین و جزئی ترین خطاها و اشتباهات آن محاسبه شد.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، در حال حاضر باید ریشه و منشا این مشکلات را پیدا کنیم که مقصر قیمت گذاری دستوری با این سطح از فاحش‌بودن چه کسی و یا کدام وزارتخانه است؟!

این کارشناس فولادی با تاکید بر اینکه بورس کالا مسئول قیمت گذاری محصولات است، گفت: قیمت تنها یک عدد است که متولی اصلی، می‌تواند میزان آن را به دلخواه انتخاب کند؛ اما منشا اصلی نرخ‌گذاری همان قیمت‌های جهانی است. در واقع باید محصولات را در بازار داخلی متوسط نرخ بازارهای جهانی قیمت‌گذاری کرد.

به گفته وی، برابری قیمت‌ها در بازار داخلی، می‌تواند ۱۰۰ درصد، ۸۵ درصد و یا ۶۵ درصد نرخ جهانی وضع شود که البته ۶۵ درصد منطقی نیست.

کارشناس صنعت فولاد در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی، در کشور ایران، تولید، ترکیبی از سرمایه انسانی ارزان قیمت، نرخ انرژی متغیر با قیمت جهانی و قیمت مواد اولیه ارزان است. امروزه فقط برای اینکه نمایش یا آماری نسبت به ساخت و ساز مسکن داشته باشند، از جیب مردم و کارگر ایرانی هزینه می‌شود. بنابراین کم لطفی‌هایی در حق حوزه فولاد کشور شکل گرفته و مسئولان باید از خواب خرگوشی بیدار شوند تا این وضعیت بهبود یابد.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2923

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه