1402,04,11

خوشبینی فعالان بازار نسبت به تداوم انتشار اخبار سیاسی مثبت/ خرید‌‌‌ها به هفته‌‌‌های آینده موکول شدند

یک کارشناس فولادی گفت: پیش‌بینی می‌شود که کمبود برق و گاز در سال جاری به مشکلات این واحدها اضافه شود و تعداد زیادی از آنها به سمت تعطیلی حرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از فولادبان، نادر خسروی با اشاره به وضعیت بد فولادی‌ها از لحاظ انرژی در تابستان، اظهارداشت: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد بخش خصوصی در مرحله زیان قرار دارد و با توجه به سیاست‌هایی که برای مواد اولیه مانند آهن اسفنجی قیمت‌های سنگینی را تعیین کردند، تامین مواد اولیه برای بسیاری از صنایع کوچک دشوار شده است. بر همین اساس، این موضوع منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط فولادی خواهد شد.

وی گفت: در این راستا، پیش‌بینی می‌شود که کمبود برق و گاز در سال جاری به مشکلات این واحدها اضافه شود و تعداد زیادی از آنها به سمت تعطیلی حرکت کنند.

این کارشناس فولادی تاکید کرد: به نظر می‌رسد با وجود سایه تهدید اعمال محدودیت‌‌‌ مصرف برق بر سر صنعت فولاد که احتمال کاهش تولید را افزایش می‌دهد، فعالان بازار نسبت به تداوم انتشار اخبار سیاسی مثبت در کشور خوش‌بین هستند و ترجیح می‌دهند خرید‌‌‌های خود را به هفته‌‌‌های آینده موکول کنند.

خسروی با بیان اینکه انتشار اخبار سیاسی مثبت زمینه‌ساز افت نرخ در بازار داخلی فولاد شده است، گفت: در نهایت تاثیر کمبود برق و کاهش تولید بر این مساله غلبه کرده و باید همانند سال گذشته منتظر افزایش چشمگیر قیمت‌ها در ماه‌‌‌های پیش‌رو باشیم. در‌‌‌ حال حاضر وزارت نیرو سه‌ روش تولید با کاهش سهمیه برق را به فولاد‌سازان پیشنهاد داده است که تولید در سه ‌ماه تابستان با ۳۰‌ درصد سهمیه برق، تولید در ۴۵ روز با ۶۰‌ درصد سهمیه برق و در نهایت تولید در ۳۰ روز با ۹۰‌ درصد سهمیه برق است.

وی در پایان اظهارداشت: فولاد‌سازان با انتخاب هریک از گزینه‌‌‌ها در نهایت مجبور به کاهش چشمگیر تولید و در نتیجه افت عرضه می‌‌‌شوند؛ آنهم در ماه‌‌‌هایی که به طور سنتی تقاضا برای محصولات فولادی به دلیل رونق در بخش ساختمان‌سازی با رشد محسوس مواجه می‌شود.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=754

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه