1402,08,06

رشد ۱۸۰‌ درصدی صادرات فولاد ایران

طبق آمار، صادرات فولادی‌‌‌ها در ۶ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، رشد ۳.۸ تا ۱۸۰.۱ درصدی را تجربه کرده است. بر این اساس بیشترین حجم صادراتی متعلق به شمش فولاد و بیشترین ‌درصد رشد صادرات متعلق به آهن‌‌‌ اسفنجی با رشد ۱۸۰.۱ درصدی بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ از عملکرد ۶ ماهه فولادسازان در امر صادرات، از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه، بخشی از تولید صورت‌گرفته در زنجیره آهن و فولاد تولیدی ایران، صادر شده و بخش قابل‌ توجه آن به بازار داخل کشور تزریق و صرف مصارف داخلی شده است.

همچنین؛‌ بالغ بر ۷ میلیون تن فولاد صادراتی بیشترین حجم متعلق به شمش فولاد (فولاد میانی) است که بالغ بر ۳.۵ میلیون تن ثبت شده و رشد ۲۵.۶ درصدی نسبت به میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته دارد. اما بیشترین رشد صادارت در مقایسه آماری این دو بازه (۶ ماه اول ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) مختص آهن اسفنجی با‌ ۱۸۰.۱‌ درصد است. طبق آمار، در مجموع ۶ ماهه امسال، از ۱۵ میلیون و ۴۲۲‌ هزار تن شمش فولادی تولید شده، ۳ میلیون و ۶۹۰‌ هزار تن صادر شده که بیشترین حجم صادراتی فولادی‌‌‌هاست و ۲۵.۶‌ درصد بیش از میزان صادرات آن در نیمه نخست سال گذشته است که ظرف آن مدت، ۲ میلیون و ٩٣٧‌ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) صادر شده بود.

پس از آن، یک‌ میلیون و ۵٣٨‌ هزار تن محصولات فولادی طی نیمه نخست سال‌ جاری صادر شده (از ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تن تولیدی) که نسبت به یک‌ میلیون و ۴٢٣‌ هزار تن صادرات در ۶ ماه ابتدایی ١۴٠١ حدود ۸‌ درصد بیشتر است. ظرف ۶ ماهه امسال ۶ میلیون و ۳۵۷‌ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که بالغ بر یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن صادر شده است. حجم صادراتی مقاطع طویل فولادی در نیمه نخست امسال نسبت به یک‌ میلیون و ٢۵٩‌ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ۳.۸‌ درصد افزایش یافته است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از ١۶۴‌ هزار تن در مجموع ۶ ماه ابتدایی ١۴٠١ به ٢٣١‌ هزار تن در مدت مشابه سال‌جاری رسیده که از افزایش ۴۰.۹ درصدی صادرات این مقاطع فولادی حکایت دارد. در مدت مذکور سال‌ جاری ۴۰ میلیون و ۷۵۵‌ هزار تن مقاطع تخت فولادی در کشور تولید شده است. در نهایت از ۱۸ میلیون و ۸۵۷‌ هزار تن آهن اسفنجی تولیدشده، ٨٧۴‌ هزار تن صادر شده که ۱۸۰.۱‌ درصد بیشتر شده است. در مجموع ۶ ماه ابتدایی سال گذشته، ٣٢١‌ هزار تن آهن اسفنجی تولیدی کشور، صادر شده بود.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2371

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه