1402,07,09

شروع رقابت پذیری با خروج زنجیره فولاد از بورس کالا

یک عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران معتقد است: درصورت خروج فولاد از بورس نه تنها رقابت‌پذیری ایحاد می شود بلکه امضاهای طلایی نیز به شدت کاهش خواهند یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، عباس دمیرچیلی عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران درباره خروج فولاد و سیمان از بورس کالا گفت: به نظر بنده بورس از شفافیت لازم برخوردار نیست و متاسفانه در شرایط بسیار سختی محصولات را وارد بورس می کنیم اما قیمت‌گذاری توسط دولت یا همان بورس کالا انجام می‌شود.

عباس دمیرچیلی در ادامه با اشاره به این‌که موافق خروج زنجیره فولاد از بورس کالاست ادامه داد: با این اتفاق رقابت بیشتر شده و برخلاف آن‌چه که برخی معتقدند راه برای امضاهای طلایی باز می‌شود معتقدم همین امروز هم امضاهای طلایی وجود دارد.

این صنعتگر نوردی با اشاره به این‌که همین امضاهای طلایی باعث شده که شاهد سودجویی‌های بسیاری در بورس باشیم اذعان کرد: با خروج زنجیره فولاد ازبورس، رقابت در بازار آزاد افزایش یافته و تولیدکنندگان کیفیت جنس را افزایش داده و راحت‌تر فعالیت خواهند کرد.

مشکلات نوردکاران برای بورس مهم نیست

دمیرچیلی در ادامه با اشاره به این‌که در هفته 4 روز کارخانه هایمان غیر فعال است یادآور شد: در هفته دو روز با قطعی برق مواجه‌ایم از سوی دیگر به خاطر این اتفاق  دو روز هم طول می کشد تا کوره گرم شود و به این شکل عملاْ چهار روز در هفته کارخانه‌هایمان غیر فعال است اما این مشکلات برای بورس اهمیتی ندارد و به هر شکلی باید محصولاتمان را در بورس عرضه کنیم و بورس کالا به هرشکلی که بخواهد قیمت گذاری می‌کند.

به گفته این فعال صنعت نورد، کارخانه‌جات ۴هزار تن شمش در بورس عرضه می‌کنند ولی بورس فقط ۲۰۰ تن شمش را عرضه می‌کند به عبارتی بورس اجازه نمی‌دهد محصولات ما به فروش برسد. و این موضوع واقعا تولیدکنندگان را با مشکل موجه کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که، اگر زنجیره فولاد از بورس خارج شود چه اتفاقی میفتد؟ گفت: رقابت در بازار ایجاد شده و کیفیت محصولات افزایش می‌یابد و سود خوبی نصیب کارخانه‌‌ها می‌شود این در حالی است که هزینه های کارخانه‌ها بسیار افزایش یافته و خروج زنجیره فولاد از بورس می‌تواند این هزینه‌های سرسام‌آور را کاهش دهد.

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2007

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه