1402,06,18

شورای آهن و فولاد از پتانسیل های لازم برای انجام وظایف حاکمیتی و نیمه حاکمیتی برخوردار است

رئیس انجمن سنگ آهن ایران در پایان با ابراز امیدواری از این که دولت باید به شورای آهن و فولاد اعتماد کرده و برخوردهای درستی را مدنظر قرار دهد افزود: حتی شورای آهن و فولاد پتانسیل مورد نظر برای انجام برخی وظایف و ماموریت های حاکمیتی و نیمه حاکمیتی را داراست.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ تشکیل شورای آهن و فولاد بهانه ای شده تا صنایع بالادستی، پائین دستی و میانی فولاد دور هم جمع شده و به رفع مشکلات مشترک خود زیر سایه وفاق بپردازند. اتفاقی که احمد خوروش، رئیس هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران و مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران آن را فرخنده دانسته و مشتاقانه خواستار رفع مشکلات زنجیره فولاد در سایه این تعامل هستند.

طبق این گزارش؛ مهرداد اکبریان؛ رئیس انجمن سنگ آهن ایران درباره ایجاد تعاملات و توافقات در این شورا گفت: طی سه سال گذشته یکی از مهمترین موضوعات برای رفع مشکلات زنجیره فولاد تشکیل شورای آهن و فولاد بوده و این شورا موفق شده تا تمامی نمایندگان بالا دستی، پایین دستی و میانی فولاد را در کنار یکدیگر قرار دهد.

وی ادامه داد: قسمت عمده ای از تولیدکنندگان از لحاظ کمیت تولید ، میزان سرمایه گذاری وحتی تعداد واحدهای صنعتی جزو بازیگران اصلی صنعت فولاد هستند که برخی مشکلات نیز از این سه منبع نشات می گیرد لذا این شورا می تواند محل امنی برای مطرح کردن مشکلات و تلاش برای رفع آن ها باشد.

اکبریان با اشاره به این که  سیاست های داخلی و خارجی، مشکلات حاصل از قیمت های جهانی، نبود ثبات در بازار منجر به ایجاد مشکلات فراوانی در زنجیره فولاد شده اذعان کرد: و همه این موضوعات باعث شده تا تصدی گری و دخالت دولت در زنجیره فولاد افزایش یافته و تمامی زنجیره فولاد تحت شعاع قرار گیرد به شکلی که برخی از سود بیشتری بهره‎مند می شوند و برخی از سود کمتری.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد بر این که دولت به هیچ عنوان دست از تصدی‌گری و دخالت مستقیم برنمیدارد یادآور شد: در نتیجه این ورود و خروج های بی موقع دولت، بخش خصوصی را بر آن داشت تا با تشکیل شورایی، مشکلات خود را به سمع و نظر دولت رسانده و راهکارهایی که می‌تواند تا حدودی مشکلات این صنعت مدنظر دولت قرار گیرد.

اکبریان در ادامه با اشاره به این‌که امروز زنجیره فولاد به این نتیجه رسیده که به هیچ عنوان نمی شود منافع فردی را در این صنعت دخیل کند ابراز کرد: حضور مستمر در جلسات شورای آهن و فولاد می تواند فاکتور مناسبی به عنوان اتاق فکری باشد برای استفاده از خرد جمعی و رسیدن به راهکارهای جدید با صدای واحد تا از این طریق مشکلات رفع شود.

این فعال حوزه سنگ آهن در ادامه یکی از مهمترین مشکلات زنجیره را افرادی می داند که خارج از زنجیره فولاد وارد بازار می شوند که گاهاً یا بورس باز هستند یا اهداف و تمایلات خاصی را دنبال می کنند و به این شکل کل زنجیره را درگیر کرده و خیلی زود هم از بازار خارج می شوند.

به گفته وی، با شورای آهن و فولاد می‌توان مشکلات این چنینی را رفع کرده و و حتی این شورا واسطه ای باشد برای انجام قراردادهای بلند مدت بین خریداران، عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان.

اکبریان در ادامه با اشاره به این که روزهای خوبی در شورای آهن و فولاد پیش بینی میکنم ابراز امیدواری کرد حضور اعضای محترم زنجیره در این شورا اتفاقات خوبی را رقم زده و می توان با انسجام بیشتری به اهداف مورد نظر رسید.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران در پایان با ابراز امیدواری از این که دولت باید به شورای آهن و فولاد اعتماد کرده و برخوردهای درستی را مدنظر قرار دهد افزود:حتی شورای آهن و فولاد پتانسیل مورد نظر برای انجام برخی وظایف و ماموریت های حاکمیتی و نیمه حاکمیتی را داراست.

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1696

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه