1402,08,21

صادرات جهانی فولاد ۳ درصد افزایش یافت/ ایران در جایگاه پنجم صادرات فولاد دنیا

استیل‌مینت طی گزارش به بررسی آمار صادرات فولاد دنیا در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی پرداخت. بنا بر گزارش استیل‌مینت، در دوره ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی، چین بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد جهان بوده و ایران نیز پنجمین صادرکننده بزرگ فولاد در دنیا بوده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ابران؛ استیل‌مینت گزارش داد که پس از عملکرد ضعیف در سال گذشته، تجارت جهانی فولاد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. حجم صادرات فولاد توسط ۱۶ صادرکننده برتر جهان که ۸۰ تا ۸۵ درصد از کل تجارت دریایی فولاد را در اختیار دارند، ۳ درصد در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط استیل‌مینت نشان می‌دهد که در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حجم صادرات ۱۶ صادرکننده بزرگ فولاد جهان به ۱۹۵ میلیون تن در مقایسه با ۱۸۹ میلیون تن در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ رسیده است.

در میان صادرکنندگان پیشرو، چین بهترین عملکرد را در مقایسه با بقیه به نمایش گذاشته است. از ۱۶ کشور مورد بررسی، ۹ کشور صادرات فولادشان کاهش یافته اما حجم کلی صادرات به دلیل سهم چین، در مجموع افزایش داشته است. در همین حال، هند از رتبه ششم در سال گذشته، چند پله سقوط کرد و به رتبه دهم رسید.

صادرات فولاد ایران در این دوره با افزایش ۵ درصدی به ۸.۱ میلیون تن رسیده است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2508

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه