1402,04,14

صادرات فولاد در سال ۲۰۲۳ به ۷۷ میلیون تن افزایش یافت

تقاضا در آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آفریقا همچنان بالا است و همچنین پروژه‌های متوقف شده چین در خارج از کشور باعث افزایش تقاضای فولاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ معدن نیوز نوشت: تقاضا در آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آفریقا همچنان بالا است و همچنین پروژه‌های متوقف شده چین در خارج از کشور باعث افزایش تقاضای فولاد می‌شود.

به گفته تحلیلگران، چین قرار است امسال بیشترین فولاد را از سال 2016 صادر کند، زیرا تضعیف یوان و قیمت‌های رقابتی به بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان کمک می کند مازاد فلز را به دلیل تقاضای ضعیف در داخل تخلیه کند.

صنعت عظیم فولاد چین به شدت تحت تاثیر رکود چند ماهه در بخش املاک عظیم این کشور قرار گرفته است و قیمت فولاد را در ماه می به پایین‌ترین سطح سه سال اخیر رسانده است. اما تقاضای قوی عمدتاً از آسیا و آفریقا کمک می‌کند تا قیمت درب انبارها حفظ شود و به کارخانه‌ها اجازه می‌دهد به فعالیت خود برای مقاصد صادراتی ادامه دهند.

داده های گمرک نشان داد که صادرات فولاد در پنج ماهه اول نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش یافته است و تاجران می گویند اخیراً شاهد بهبود تقاضای خرید در خارج از کشور بوده اند.

به گفته سه تحلیلگر که انتظار دارند حجم صادرات به 77 میلیون تن برسد، صادرات برای سال 2023 می تواند به راحتی از 67.32 میلیون تن  ارسال شده در سال گذشته فراتر رود.

پی هائو، تحلیلگر ارشد مستقر در شانگهای در کارگزاری بین‌المللی FIS گفت: “اصلی‌ترین دلیل این است که یوان ضعیف‌تر برای صادرات بهتر است. همچنین، قیمت‌های صادراتی (چین) جذاب است.”

ارزش یوان از ابتدای سال تاکنون تقریباً 5 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است.

تاجران گفتند که تقاضا از آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آفریقا زیاد است و هزینه‌های انرژی بالا در بسیاری از کشورها باعث می‌شود تولید فولاد با قیمت‌های چین کمتر رقابتی شود.

افزایش ساخت پروژه‌های تحت حمایت چین در خارج از کشور پس از یک وقفه سه ساله به دلیل محدودیت‌های سفر ناشی از کووید نیز به صادرات بیشتر کمک کرد.

لی پنگ، مدیر خرید در شرکت بین‌المللی شرکت ساختمانی، گفت: «تقاضا برای محصولات فولادی تخت و مقطعی از اندونزی در چند ماه گذشته به دلیل ساخت کارخانه‌ها برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های چینی بسیار خوب بوده است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=896

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه