1402,03,20

صادرات محصولات نهایی فولاد در خطر

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد آتیه خاورمیانه معتقد است: با خام فروشی؛ صادرات محصولات نهائی به کشورهای مقصد صادراتی کشور از دست خواهد رفت لذا باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ کریم سلمان پور نائب رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت: در طول زنجیره صنعت فولاد هر حلقه مواد خامی را دریافت و طی فرآیندی و با انجام سرمایه گذاری مناسب ، بکارگیری نیروی انسانی و صرف انرژی ، محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر تولید می کنند. ماده اولیه هر حلقه از این زنجیره ماده خام بوده و محصول تولیدی هر حلقه از زنجیره فولاد ، محصول نهائی آن حلقه نامیده می شود  لذا در طول زنجیره فولاد ما شاهد محصولات خام متعدد و محصولات نهائی متعدد هستیم.

وی با بیان این که باید تلاش شود محصولاتی که مراحل بیشتری از زنجیره تولید فولاد را طی کرده اند صادر شوند تا ضمن کسب ارزش افزوده بیشتر ، شاهد اشتغال و گردش منابع و رونق و شکوفائی قابل توجهی در کشور باشیم یادآور شد: با صادرات محصولات خام یا همان خام فروشی، ضمن از دست دادن فرصت اشتغال بیشتر در کشور و کاهش گردش نقدینگی و رونق در کشور ، بخشی از منافع زنجیره تولید صنعت فولاد به خارج از کشور انتقال داده می شود. به عبارتی به دریافت کنندگان محصولات خام در کشورهای مقصد صادراتی ، فرصت ایجاد صنایع تکمیلی را هدیه می دهیم و در آینده نه چندان دور؛ باعث از بین رفتن  صادرات محصولات نهائی به مقاصد صادراتی کشورمان خواهیم بود.

سلمان پور با تاکید بر این که جلوگیری از پدیده خام فروشی با نصیحت کردن و سپردن امور به وجدان فردی منطقی نیست یادآور شد: بایدهماهنگ با منافع ملی برای فعالیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان، مشوق ها و محدودیت هایی وضع شود لذا ترتیبی اتخاذ شود تا با عرضه حداکثری همه محصولات در بازار داخلی ، برای صادرات مازاد محصولات نهائی مشوق هایی اعطاء و بر صادرات محصولات خام عوارضی به نفع ایجاد زیر ساخت های لازم صنعت فولاد کشور اخذ کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=273

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه