1402,07,08

عوارض صادراتی روسیه، قیمت شمش فولادی صادراتی CIS را بالا برد

متال اکسپرت در آخرین شماره خود خبر داد که بعد از اعمال تعرفه 7 درصدی بر صادرات فولاد روسیه، فروشندگان شمش فولادی CIS تقریباً از بازار بین‌المللی ناپدید شده‌اند و تعداد محدودی که شمش برای صادرات عرضه می‌کنند نیز قیمت‌های خود را بالا برده‌اند. از آنجا که صادرکنندگان شمش فولادی روسیه یکی از مهم‌ترین رقبای ایران در بازار جهانی فولاد هستند، پترومتالز بخش‌هایی از گزارش متال اکسپرت را در اختیار مخاطبان و فعالان بازار فولاد ایران قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، همانطور که اکثر فعالان بازار فولاد انتظار داشتند، پس از انتشار خبر وضع عوارض صادراتی توسط دولت روسیه از ابتدای اکتبر، تامین‌کنندگان شمش فولادی از حوزه دریای سیاه تقریباً از بازار بین‌المللی فولاد ناپدید شدند. معامله‌گران مانند مشتریان شمش فولادی روسیه در ترکیه و منطقه شمال آفریقا، پیشنهادهای محدودی با افزایش قیمت دریافت کردند. با این حال، خریداران آمادگی پذیرش سطوح جدید قیمتی را نداشتند و همچنان بر کاهش قیمت‌ها اصرار داشتند.

تنها تعداد کمی از تامین‌کنندگان شمش فولادی از حوزه دریای سیاه در طول هفته گذشته بازار را با سطوح جدید قیمتی آزمایش کردند. شمش فولادی این منطقه را می‌توان با قیمت 500 تا 505 دلار در هر تن فوب دریای سیاه برای محموله‌های تحویل ماه نوامبر، در مقابل 480 دلار در تن فوب یک هفته پیش قبل از اعلام عوارض صادراتی جدید، رزرو کرد. پیشنهادات 510 دلاری در هر تن FOB دریای سیاه نیز در بازار ظاهر شد اما غیرعملی در نظر گرفته شد.

برخی دیگر از فروشندگان شمش فولادی روسیه گفتند که برای شرکت در تجارت صادراتی به قیمت حدود 550 دلار در تن فوب دریای سیاه نیاز دارند و در غیر این صورت هیچ علاقه‌ای به صادرات نخواهند نداشت. قیمت‌های داخلی میلگرد در بازار روسیه قوی باقی ماند و تامین‌کنندگان را وادار کرد تا بر تولید و تجارت میلگرد در بازار داخلی به جای فروش بین‌المللی شمش فولادی تمرکز کنند.

در ترکیه، اطلاعات مربوط به پیشنهادهای محدود بیلت، حوالی پایان هفته گذشته مشهودتر شد. شمش فولادی با قیمت 515 تا 530 دلار به ازای هر تن CFR ترکیه (495 تا 510 دلار/تن FOB دریای سیاه) برای حمل در ماه نوامبر از طریق تجار، در مقابل قیمت 505 تا 520 دلار/تن CFR (485 تا500 دلار/تن فوب) یک هفته پیش، در دسترس بود. یک منبع ترک به متال اکسپرت گفت: «چنین سطوح قیمتی برای شمش فولادی با منشاء روسیه اعلام شد، در حالی که معامله‌گران روسی مواد بلاروس را ارزان‌تر، با قیمت 500 تا 505 دلار در هر تن سی‌اف آر (480 تا 495 دلار در هر تن فوب) عرضه کردند. در همین حال، نظر مشتریان بسته به منطقه، قیمت حدود 500 دلار در تن CFR (480 دلار در تن فوب) بود. هیچ اطلاعاتی در مورد معاملات انجام‌گرفته وجود ندارد.

با در نظر گرفتن پیشنهادات بالاتر، متال اکسپرت تصمیم گرفت ارزیابی قیمت فوب روزانه خود را برای شمش فولادی صادراتی CIS با 10 دلار در هر تن افزایش به 490 دلار در هر تن برساند.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1968

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه