1402,04,20

فرصت طلایی فولادی‌ها برای عرض اندام در بازارهای صادراتی

یک کارشناس فولادی گفت: در حال حاضر بازارهای جهانی در وضعیت رکود به سر می‌برند و از طرفی، در بازارهای داخلی مصرف به حداقل رسیده که بهترین زمان برای به دست گرفتن بازارهای صادراتی محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ فولادبان نوشت: حسام الدین والی در رابطه با موانع موجود برای تحقق افق ۱۴۰۴ فولادی، اظهارداشت: علاوه بر چالش کمبود انرژی در تابستان و زمستان، بحث زیرساخت‌ها مانند لجستیک، تأمین مواد اولیه و ماشین آلات برای صنایع بالادست در حوزه معدنی نیز وجود دارد. در این راستا، باید تمام زمینه‌ها به صورت یکسان رشد کنند تا بتوانیم به اجرایی شدن افق ۱۴۰۴ فولاد نزدیک شویم.

وی گفت: در کنار فعال کردن بازار مصرف داخل، باید به دنبال برنامه‌های جدید در بازارهای صادراتی باشیم تا با تسهیل روند صادرات، افزایش ارزآوری در این صنعت را به دنبال داشته باشد.

این کارشناس بازار فولاد معتقد است که در حال حاضر بازارهای جهانی در وضعیت رکود به سر می‌برند و از طرفی، در بازارهای داخلی مصرف به حداقل رسیده که بهترین زمان برای به دست گرفتن بازارهای صادراتی است.

والی با اشاره به ابهامات موجود در اقتصاد کشور، تصریح کرد: تجار با توجه به شرایط نوسانی که در نرخ ارز و اخبار سیاسی وجود دارد، در وضعیت تردید و ابهام به سر می‌برند و همچنان برای پایدار شدن بازار و ورود به آن صبر کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با شرایط موجود در کشور، سرمایه گذاری زیاد در این حوزه بعید به نظر می‌رسد. البته از لحاظ تامین زیرساخت‌ها و سرمایه مالی نیز وزارت صمت تا جایی که توانسته به وظیفه خود عمل کرده است اما کشور چند سالی است که دچار کسری بودجه شده و بر همین اساس، شرایط پیش آمده مانع از ورود سرمایه و سرمایه گذار خارجی به کشور شده است.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=956

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه