1402,10,29

فولاد کویر صنعت سبز برتر استان اصفهان شد

واحدهای صنعتی و تولیدی سبز استان اصفهان در مراسمی به مناسبت « هفته هوای پاک» مورد تجلیل قرار گرفتند و در این رویداد بر حساس‌سازی سایر صنایع نسبت به مقوله محیط زیست و سرمایه‌گذاری در این زمینه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران به نقل از مجتمع فولاد کویر، واحدهای صنعتی و تولیدی سبز استان اصفهان در مراسمی به مناسبت « هفته هوای پاک» مورد تجلیل قرار گرفتند و در این رویداد بر حساس‌سازی سایر صنایع نسبت به مقوله محیط زیست و سرمایه‌گذاری در این زمینه تاکید شد.

گفتنی است «صنایع سبز» به واحدهایی گفته می‌شود که در تولید خود روش‌های سازگار با محیط زیست را به کار می‌گیرند یا محصولات سازگار با محیط زیست تولید می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این مراسم گفت: صنایع سبز برگزیده بر اساس شاخص هایی مانند مصرف انرژی، ارتقای سطح دانش و فرهنگ محیط زیستی، جایگزینی انرژی های پاک و اخذ گواهینامه‌های مربوطه انتخاب شده اند.

احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: امسال ۳۰۵ واحد صنعتی، خدماتی و معدنی در کشور متقاضی شرکت در رقابت انتخاب واحدهای سبز بودند که از بین آنها، چهار واحد برگزیده سبز، ۲۴ واحد صنعتی سبز، هشت واحد خدماتی سبز و یک واحد معدنی سبز انتخاب شدند.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: آموزش مباحث محیط زیست باید به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد و حتی از مقاطع دبستان آغاز شود.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه ما باید اهمیت محیط زیست را به نسل آینده آموزش دهیم، افزود: صنایع سبز، الگوهای برگزیده برای سایر واحدهای صنعتی و تولیدی هستند اما در کنار معرفی و تجلیل آنها باید زمینه حساس‌سازی سایر واحدها و بنگاه‌های اقتصادی نسبت به مقوله محیط زیست نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: لازم است در یک برنامه منسجم برای حساس‌سازی واحدهای صنعتی، اعتمادسازی میان واحدها و حوزه‌های محیط زیستی و فراهم کردن شرایط ارزیابی و آموزش آنها اقدام شود.

همچنین تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی سبز استان اصفهان در این مراسم به معرفی برنامه های خود در بخش محیط زیست و رعایت الزامات آن پرداختند.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2879

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه