1402,09,08

قیمت محصولات نوردی واقعی نیست

عضو هیات مدیره صبا فولاد منظومه معتقد است: قیمت محصولات نوردی درکشور واقعی نیست و برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ محمود اصلانی عضو هیات مدیره صبا فولاد منظومه معتقد است: از چند سال گذشته تا به امروز ؛ قیمت‌های محصولات پایین دستی فولاد بالاخص پروفیل، ناودانی و نبشی در ایران واقعی نیست.

وی با اشاره به این که قیمت های نبشی زیر قیمت در بورس کالا به فروش می رسد اضافه کرد:‌ اعتراضاتی نیز به بورس کالا شده اما نتیجه ای نداشته است.

عضو هیات مدیره صبا فولاد منظومه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که نبشی به علت دارا بودن غلتک‌های مصارفی دارای حساسیت های ویژه ای در تولید است گفت: این در حالی است که برای این پروفیل حساس قیمت واقعی در بازار داخلی کشور وجود ندارد.

اصلانی در ادامه با تاکید بر این‌که به نظر می‌رسد قیمت واقعی نبشی حداقل 4 یا 5 درصد بیشتر از قیمت میلگرد باشد یادآور شد: متاسفانه بسیاری از کارخانه‌ها نبشی را زیر قیمت واقعی به فروش می‌رسانند که باید این موضوع مورد بررسی دولت قرار گیرد تا شاید از این طریق بتوان بازار نبشی و ناودانی را جدا از میلگرد نجات دهیم.

این تولید کننده ناودانی و نبشی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که قیمت های دستوری بورس کالا و کم اهمیت شمردن تولید این محصول توسط وزارت صمت؛ تولیدکنندگان را نگران کرده است افزود: باید دولت اجازه دهد تا تولیدکنندگانی که بیش از یک میلیون تن تولید نبشی و ناودانی در سال دارند تعیین قیمت ها را بر عهده بگیرد اما چون این اتفاق نمی‌افتد؛ در تعیین قیمت‌ها این محصولات با قیمت میلگرد دچارتداخل  شده، کوتاژ تولید کاهش یافته و در نهایت ناودانی متضرر می‌شود و همه این مسائل مجموعاْ تولید این محصولات را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

به گفته وی؛ توليد نبشى و ناوادنى به 2/5 ميليون تنی  رسيده به 1 ميليون تن درسال كه اگر با اين روال پیش رویم  بازار داخلی و خارجی را از دست خواهیم داد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2618

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه