1402,07,04

لزوم تمرکز صادرات فولاد ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس/ جهش صادراتی؛ بهترین راه افزایش درآمد ارزی

یک کارشناس فولادی گفت: عدم ایجاد ارتباط هماهنگ و ساختاریافته با کشورهای همسایه ایران در سال‌های گذشته باعث شده کشورمان ظرفیت‌های عظیمی را در حوزه صادرات فولاد از دست بدهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نورد کاران فولادی ایران، نادر خسروی در گفتگو با فولادبان با اشاره آخرین وضعیت بازار صادراتی فولاد ایران، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین رشد تولید در سال‌های اخیر مربوط به صنعت فولاد است اما این صنعت در حوزه صادرات نسبت به مازاد تولید چندان موفق عمل نکرده، این درحالی است که صادرات یکی از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش درآمد ارزی کشور است. در بسیاری از نقاط جهان وقتی میزان تولید در یک صنعت فراتر از میزان مصرف داخلی است، مازاد تولید محصول به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای همسایه و خاورمیانه به فولاد ایران نیاز دارند، گفت: متاسفانه عدم ایجاد ارتباط هماهنگ و ساختاریافته با کشورهای همسایه ایران در سال‌های گذشته باعث شده کشورمان ظرفیت‌های عظیمی را در حوزه صادرات فولاد از دست بدهد.

کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه کشورهایی مانند امارات و عربستان همواره از مشتریان پروپا قرص فولاد ایران بوده‌اند، گفت: همچنین باید توجه کرد که تنش‌های سیاسی در چند سال گذشته به همراه تحریم‌ها، ظرفیت صادرات فولاد به کشورهای عربی را به شدت کاهش داده است.

به گفته خسروی، تمرکز ایران برای صادرات فولاد باید عربستان و کشورهای حاشیه دریای خلیج فارس باشد، زیرا انتقال محصولات فولادی به این کشورها به لحاظ مسافت هزینه کمتری خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته به این موضوع باید دقت کرد که طبق شنیده‌ها برخی از کشورهای عربی مانند عربستان و قطر در نظر دارند با استراتژی مناسبی در چند سال آینده به کشور فولادساز تبدیل شوند که برای این اتفاق نیز باید به فکر راه چاره باشیم. ناگفته نماند که در بازارهای جهانی کیفیت و قیمت حرف اول و آخر را می‌زند و فولاد ایران هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت جایگاه مناسبی در جهان دارد.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه