1402,04,31

لزوم تکمیل زیرساخت‌های فولادی توسط دولت/ تأمین سرمایه مانع از خام فروشی می‌شود

عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: برای اینکه در معادن و در اواسط زنجیره خام فروشی نداشته باشیم، تأمین سرمایه برای فولادی‌ها، نوردکاران و تمام زنجیره از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ فولادبان نوشت: مصطفی عبداللهی با اشاره به چالش تأمین سرمایه فولادی‌ها، اظهارداشت: در حال حاضر چالش انرژی مساله بسیار مهمی است که در کشور وجود دارد و پس از آن، مشکل تأمین سرمایه فولادسازان مطرح می‌شود.

وی گفت: تامین حداقل زیرساخت‌ها و انرژی وظیفه دولت است که باید آنها را برای کارخانجات تولیدی فراهم کند. در واقع، یک شرکت تولیدکننده توانی برای تامین زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری ندارد.

عبداللهی با تأکید بر تکمیل زیرساخت‌ها در فولاد توسط دولت، اضافه کرد: برای ایجاد کارخانه‌های مختلف در تمام زنجیره فولاد، تامین سرمایه باید از طرف دولت صورت بگیرد.

به گفته وی، در کشور منابع زیادی داریم اما برای تولید این منابع و تبدیل آنها به محصول نهایی سرمایه زیادی لازم داریم و این سرمایه به قدری کلان است که گاهاً حتی از دست بخش خصوصی برنمی‌آید.

عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران با بیان اینکه تأمین زیر ساخت‌ها به ویژه در حوزه برق جزو وظایف دولت است، گفت: سرمایه باید از محل صندوق توسعه ملی یا از منابعی که در اختیار دولت است، تأمین شود. برای اینکه در معادن و در اواسط زنجیره خام فروشی نداشته باشیم، تأمین سرمایه برای فولادی‌ها، نوردکاران و تمام زنجیره از اهمیت بالایی برخوردار است. باید کشور به جایی برسد که توانایی صادرات محصول نهایی را داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که تأمین سرمایه اتفاق نیفتد و وام‌هایی برای کل زنجیره در نظر گرفته نشود، قطعا کشور رو به خام فروشی خواهد رفت. در این راستا، تأمین انرژی و زیرساخت‌ها را دولت باید انجام دهد تا به تدریج خام فروشی را در صنعت فولاد کنار بگذاریم.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1152

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه