1402,06,21

مطالبه گری انجمن نوردکاران فولادی ایران به نتیجه رسید/تعلیق 440کارت بازرگانی یکبار مصرف+سند

به دنبال پی‌گیری‌های انجمن نوردکاران فولادی ایران در راستای مشکلاتی که کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف برای صادرکنندگان صنعتی به دنبال داشت؛ این مطالبه گری از سوی این انجمن به نتیجه رسیده و طبق آنچه که اعلام شده است 440 کارت بازرگانی یکبار مصرف با بیش از ۱ میلیون دلار صادرات رفع تعهد نشده، تعلیق شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ این انجمن، با نامه‌نگاری به مسئولان کشوری همچون وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و دفتر نهاد ریاست جمهوری از تبعات استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف انتقاد کرده و بارها به علت ایجاد مشکلاتی در حوزه صادرات محصولات نوردی ابراز نگرانی کردند که به نظر می رسد بالاخر پس از مدت ها پی‌گیری، انجام جلسات و نامه نگاری‌ها امروز شاهد اقدامات جدی دولت در تعلیق این کارت ها هستیم.

گفته می شود سابقه سوءاستفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف به اواسط دهه 90 برمی‌گردد؛ سو استفاده این کارت‌ها زمانی سروصدا به پا کرد که یک فرد مرزنشین 700 دستگاه خودروی پورشه وارد کشور کرد.

البته استفاده غیرقانونی از کارت بازرگانی به یکباره مصرف رنگ و بوی جدی به خود گرفت این در حالی است که برخی از فعالان اتاق بازرگانی و مسئولان وزارت صمت نسبت به سو استفاده از کارت‌های بازرگانی هشدار می‌دادند با تلاش های مستمر صنعتگران، فعالان اقتصادی و تلاش ‌های بی وقفه انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ خبرها، حکایت از تعلیق 440کارت بازرگانی یکبار مصرف دارد.

طبق این گزارش؛ مسئله تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگانی که تعهدات ارزی را ایفا نکرده‌اند از سال‌های گذشته موردتوجه دولت قرار گرفت؛ اما متأسفانه به دلیل عدم توجه به‌ضرورت اجرای کامل پیمان‌سپاری ارزی در شرایط تحریمی کشور، این اقدامات به‌صورت مداوم پیگیری و اجرا نشده بود تا این که پس از سال‌ها، با پی‌گیری‌ههای مداوم انجمن نوردکاران فولادی ایران شاهد خبرهای خوشی هستیم.

گفتنی است؛ به طور کلی استفاده از کارت بازرگانی یکبار مصرف برای هر تجارتی خلاف قانون شناخته شده و قطعا انجام این کار اصلا درست و عاقلانه نیست.

نامه انجمن نوردکاران فولادی ایران در ذیل قابل مشاهده است.

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1761

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه