1402,07,03

مهندسی معکوس دولت در مدیریت زنجیره فولاد

یک فعال صنعت نورد با بیان این که ساختار صنعت نورد با مشکلاتی مواجه است به مهندسی معکوس دولت برای ساماندهی وضعیت زنجیره فولاد اشاره کرد وگفت: برای توسعه این صنعت پائین دستی فولاد نیازمند تدوین استراتژی‌های بلند مدت هستیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ نگرانی صنعتگران نورد بی دلیل نیست و به نظر می‌رسد در برخی مواقع کوتاهی مسئولان در رفع مشکلات این دسته از صنعتگران نگرانی‌های را برای این قشربه دنبال داشته است.

ذهیب سرفرازیان عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران معتقد است: مشکل اصلی که باید برای رفع آن در اولویت قرار گیرد چیدمان ساز و کار استراتژی بلند مدت است.

وی در ادامه با اشاره به این که بارها تاکید کرده‌ام که ساختار نظام عرضه و تقاضا دچار مشکل است یادآور شد: دلیل مشکلاتی که برای ساختار نظام عرضه و تقاضا تیشه به ریشه این صنعت زده دخالت دولت است به این شکل که دولت به جای رگولاتوری و بحث تنظیم، در فرآیند بازار دخالت می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین به نظر می‎رسد این سازوکارها باید از ابتدا چیده و تقاضاهای واقعی دیده و بسترسازی شود.

سرفرازیان در ادامه با اشاره به این که رشد پایدار در گرو توسعه بخش عمرانی کشور و ساخت‌وساز است با ابراز تاسف از این که نبود بودجه مناسب از گذشته تا به امروز فرآیندهای نامطلوبی را بر صنایع بالادستی و بالاخص پائین دستی فولاد تحمیل کرده است به نقش پررنگ بانک‌ها در نبود بودجه برای این صنعت تاکید کرد.

وی راهکار اصلی برون‌رفت از این مشکلات را واسپاری سیاست‌گذاری‌های بنیادین به انجمن‌ها، اصناف و متولیان امور دانسته و یادآور شد: قاعده اصلی هر صنف و صنعتی این است که باید از دولت خارج و به سمت بخش خصوصی سوق داده شود.

معضل 25 میلیون تن تولیدکننده دولتی

وی در بخش دیگری از سخنانش به تولید 25 میلیون تن محصولات زنجیره فولاد توسط تولیدکننده‌گان دولتی اشاره کرد و این موضوع را برخلاف فعالیت بخش خصوصی دانست و افزود: تولید۲۵ میلیون تن محصولات زنجیره فولاد توسط تولیدکنندگان دولتی که قاعدتا بخش خصوصی سهم کوچکی از آن دارد راهی برای اعمال نظر باقی نمی‌گذارد.

به گفته وی، این مشکلات مهم بوده و نیازمند راه‌حل‌ها بنیادین با نظام ترتیبی بسیار پیچیده هستند که می‌شود سازماندهی کرد و به نتیجه رسید.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1869

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه