1402,06,20

موفقیت شورای آهن و فولاد در گرو تفکرات ملی و به دور از بنگاه داری

نائب رئیس هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران درباره تشکیل شورای آهن و فولاد  و وفاق در سایه تعامل نوردکاران و فولادی ها گفت:  شورای آهن و فولاد، اگر فارغ از موارد بنگاهی باشد و به شکل ملی فکر کنند، اتفاقا بسیار حائز اهمیت است چرا که جای یک چنین تشکلی که از افراد متبحر و متخصص تشکیل شده باشد بسیار خالی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، سید علی محمد ابویی نائب رئیس هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران درباره تشکیل شورای آهن و فولاد  و وفاق در سایه تعامل نوردکاران و فولادی ها گفت:  شورای آهن و فولاد، اگر فارغ از موارد بنگاهی باشد و به شکل ملی فکر کنند، اتفاقا بسیار حائز اهمیت است چرا که جای یک چنین تشکلی که از افراد متبحر و متخصص تشکیل شده باشد بسیار خالی است.

وی با اشاره به این که شورای آهن و فولاد مدافع حقوق مصرف کننده است ادامه داد: با نگاهی به توان داخلی، منافع ملی و منافع زنجیره فولاد به تناسب، می توانیم تصمیم‌گیری‌های فنی و حرفه‌ای  مهمی در راستای رفع مشکلات زنجیره فولاد با حضور اعضای این شورا داشته باشیم چرا که حاکمیت تخصص فنی فعالان صنعت فولاد را ندارند.

ابویی؛ درباره پیامدهای مثبت این شورا با اشاره به این که  میتوان از کاربری تخصص فعالان زنجیره فولادی به نحوی استفاده کرد که منافع ملی ، بنگاهی و کل زنجیره در آن حفظ شود یادآور شد: همین موضوع می تواند بدون هرگونه تنشی، وفاق ایجاد کنند و  قطعا این شورا می‌تواند موفق شود چرا که اصل این وفاق هم باید برمبنای تعادل باشد.

به گفته این فعال صنعتی؛ در حال حاضرصحبت‌هایی برای تعاملات مرتبط با این شورا که پایه های اصلی زنجیره فولاد است آغاز شده اما هنوز به کار اجرایی نرسیده است. نشست و مذاکره سه گروه (انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ انجمن تولیدکنندگان فولادی ایران و انجمن سنگ آهن)؛ می‌تواند نوید بخش برای همراهی خوبی باشد.

نائب رئیس هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در پاسخ به این سوال که قرار است درباره قیمت گذاری زنجیره فولاد به چه شکلی در این شورا به تعامل برسید؟ گفت: قطعا قیمت‌گذاری باید برمبنای هزینه‌های واحدها، نرخ‌های بین‌المللی و توان تولید داخلی و استعدادی که مردم انتظار دارند باشد بنابراین اگر از فضا و امکانات کشور به درستی  استفاده ‌شود و  کالایی گران‌تر از قیمت جهانی خریداری نکنند در این صورت ترکیب و ضرایب قیمت‌گذاری به درستی مشخص می شود و افرادی که فاقد تخصص هستند نمیتوانند دخالت های دستوری و غیر منطقی را به بازار تحمیل کنند.

ابویی در پاسخ به این سوال که برای رفع مشکلات گاز و برق تا به امروز چه تدابیری اندیشیده اید یادآور شد: از نظر بنده متأسفانه انجمن‌های فولاد و نوردکاران در حوزه گاز و برق عملکرد ضعیفی داشته‌اند. برق و گاز قراردادی است که بسته شده و در حال حاضر با قطعی برق مواجه هستیم و چند ماه دیگر هم قطعی گاز را پیش رو داریم. قیمت گاز هم به یکبار افزایش پیدا کرد. در حالی که پتروشیمی‌ها با عکس‌العمل خوبی که انجام دادند هم قیمت فروش را از ۲۸،۵۰۰ به ۳۷،۵۰۰ افزایش دادند و از طرفی نرخ گاز را هم به حالت قبلی برگرداندند.

وی اضافه کرد: در حالی که گاز یکی از مؤلفه‌های کوره‌ها بوده  و انرژی در واحدهای احیایی جزء خوراکشان محسوب می‌شود لذا  اگر خوراک پتروشیمی‎ها تعدیل شود باید در بخش فولاد هم این اتفاق بیفتد . متاسفانه انجمن های مرتبط تا به امروز بسیار ضعیف عمل کرده اند.

نائب رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران راهکار اصلی برای رفع مشکلات کمبود انرژی را عملکردی مشابه اقدامات پتروشیمی ها دانست و یادآور شد: اطلاع رسانی به سران سه قوا، وزاری نفت و انرژی، معاون اول، وزیر صنایع، وزیر اقتصاد، نمایندگان مجلس بالاخص کمیسیون صنایع ، کمیسیون اقتصادی مجلس و کمیسیون حمایت از تولید و باقی ارکان کشور پیگیری انجام شود.

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1731

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه