1402,10,19

نگاهی به تاثیرات تصمیم هوشمندانه ممنوعیت خرید اسلب از بورس کالا توسط بازرگانان

به تازگی وزارت صمت؛ طی دستورالعملی اعلام کرد شرکت‌های بازرگانی و بازرگانان اجازه خرید اسلب از بورس کالای ایران را نخواهند داشت که همین موضوع؛ راه‌های سو استفاده از بازار را کاهش خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران؛ به تازگی وزارت صمت؛ طی دستورالعملی اعلام کرد شرکت‌های بازرگانی و بازرگانان اجازه خرید اسلب از بورس کالای ایران را نخواهند داشت که همین موضوع؛ راه‌های سو استفاده از بازار را کاهش خواهد داد.

زمانیکه به بازرگانان اجازه خرید اسلب از بورس داده می شود،نتیجه ای جز  ایجاد تقاضای کاذب و افزایش قیمت نخواهد داشت.

در صورت خرید اسلب (هرنوع مواد اولیه)؛ توسط شرکت های بازرگانی، فرصت خرید از شرکت های تولیدی سلب شده و کمبود شمش تولیدکنندگان را ناچار به تسلیم شدن به شرکتهای بازرگانی می نماید.

شرکت‌های بازرگانی قطعا شرایط خود را یه تولیدکنندگان تحمیل کرده و با قراردادهای کارمزدی، تهاتری، نقد و اقساط و حداکثر سودممکن را به خود اختصاص داده و شرکت های تولیدی را زیان ده و به تدریج نابود می نمایند.

فروش نسیه اسلب در بورس کالا به شرکتهای بازرگانی فرصت سوء استفاده شرکت های یاد شده از تسهیلات بانکی به صورت اعتبار اسنادی را فراهم می سازد و این شرکت ها می توانند با نقد و نسیه کردن قیمت کالا باعث بهم ریختگی و نابسامانی بازار فولاد برای تولیدکنندگان گردند.

امید است ممنوعیت خرید اسلب توسط شرکتهای بازرگانی به همه مواد خام عرضه شده در بورس کالا تعمیم داده شود.

 

یادداشت از نیما مجدی – مسئول روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=2824

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه