1402,07,05

واسطه‌گران گوی رقابت را از نوردکاران ربودند

یک عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران معتقد است: واسطه‌گران گوی رقابت را از نوردکاران ربوده‌اند و همین موضوع نوردکاران را با کاهش انگیزه برای ادامه مسیر تولید مواجه کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، به نظر می رسد واسطه‌گران مشکلات نورد را صدچندان کردند از نفوذ در بورس کالا تا بازار و پروسه حمل و نقل همه جا دیده می‌شوند.حسین امینی فعال صنعت نورد می‌گوید: وقتی فعالیت دلال‌ها بیش از تولید‌کنندگان است دیگرراهی جز اجبار برای ماندگاری در این صنعت نیست.

وی ادامه داد: دو روز در هفته با قطعی برق مواجه‌ایم، تعطیلات رسمی و سایر محدودیت‌ها همچون مشکلات اداره کار، بیمه و دارایی از موانعی است که بسیاری از صنتگران نورد را با مشولات ویژه‌ای مواجه کرده است.

امینی در بخش دیگری از سخنانش به سنگ‌اندازی‌های بانک‌ها برای دادن وام اشاره کرد و گفت: مشکلات سرمایه در گردش و موانع اخذ وام بانکی نوردکاران را به بن بست رسانده است.

به گفته این فعال صنعت نورد، آینده روشنی برای رفع موانع کمبود برق و گاز پیش بینی نمی‌شود.

این عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که تسهیلات دولتی دریافت نمی‌کنیم ادامه داد: به خاطر عدم تامین منابع انرژی و نبود هیچ‌گونه کمک دولتی متاسفانه تولیدات این صنعت به شدت کاهش یافته این در حالی است که سهم 95 درصدی دولت در زنجیره فولاد نیز مزید بر علت شده است.

به گفته این صنعتگر نورد، بسیاری از شرکت‌های دولتی در حوزه فولاد زیان ده هستند و دقیقا مشخص نیست چرا حمایت های دولتی را دارند اما کمترین اهمیتی به بخش خصوصی که بیشترین اشتغالزایی را دارد نمی‌دهد.

امینی در پاسخ به این سوال که صادرات دارید و به چه شکلی؟ افزود: صادرات به شکل مستقیم نداشته و با واسطه صادر می کنیم به این شکل که بازرگانان از ما خریداری کرده و این موضوع در بلند مدت به ضرر ماست چرا که ارز به کشور می رسد اما صنعت نورد از ارز آوری محروم است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://irsra.ir/?p=1916

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

نوشته‌های تازه